سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

با حضور مسئولان آموزش و پرورش، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و پلیس راهور ناجا از خودروهای ویژه سرویس مدارس و سامانه نرم‌افزاری پایش ناوگان دانش‌آموزی رونمایی شد.

به گزارش همشهري، در اين مراسم مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور درباره سامانه جديد پايش سرويس مدارس گفت: در اين سامانه از تكنولوژي ارزيابي و پايش ناوگان دانش‌آموزي براي والدين و اولياي مدرسه استفاده كرده‌ايم و رفتار رانندگان را اصلاح مي‌كنيم.

مسعود طبيبي با بيان اينكه دانش‌آموزان در هنگام ورود به خودرو، سامانه ثبت ساعت ورود از طريق اسكن انگشت دارند افزود: حتي زمان خروج از خودرو (سرويس) و ورود آنها به مدرسه از همين طريق ثبت مي‌شود و در واقعه دانش‌آموزان از ابتداي ورود به سرويس تا ورود به مدرسه و از مدرسه تا خانه چك مي‌شوند تا احيانا مشكلي بروز نكند.

به گفته وي، سرويس‌هاي مدارس در طول مسير با TPS رصد و درصورت بروز تخلف اطلاع‌رساني مي‌شود، همچنين دوربين‌هاي نظارتي تمام وقايع را ضبط مي‌كنند و درصورت نياز در اختيار والدين قرار مي‌دهيم.

  • لزوم توجه بيشتر به سرويس مدارس

مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش در اين مراسم با بيان اينكه براي سرويس‌هاي مدارس برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شده گفت: مسئله رفت ‌وآمد دانش‌آموزان پديده‌اي است كه چند سالي است گسترش يافته، بايد اين موضوع بازنگري انديشمندانه شود تا مشكلي براي دانش‌آموزان ايجاد نشود.

علي‌اصغر احمدي با اشاره به اينكه 13درصد دانش‌‌آموزان از سرويس مدارس استفاده مي‌كنند افزود: مسائلي كه در رفت‌‌وآمدهاي دانش‌آموزان رخ مي‌داد با ساماندهي خودروها اين مشكلات كمتر مي‌شود و بايد برنامه همه سرويس‌ها از طريق شبكه‌اي قابل كنترل و مديريت باشد تا بتوان ساماندهي همه‌جانبه‌اي انجام داد. وي با بيان اينكه در تهران 16هزار خودرو براي سرويس مدارس داريم گفت: 8هزار خودرو شخصي است و اين مطلوب نيست.

  • آموزش 10هزار راننده سرويس

در اين مراسم معاون فرهنگي و اجتماعي راهور ناجا با اعلام اينكه تا پايان سال93 حدود 10هزار راننده سرويس مدرسه را آموزش داده‌ايم، گفت: طرح خودروهاي ويژه دانش‌آموزي امسال اجرايي مي‌شود و در ابتداي كار هستيم و بايد حمايت همه‌جانبه‌اي از اين طرح صورت بگيرد.
سرهنگ عين‌الله جهاني تأكيد كرد: خانواده‌ها بايد در اين‌باره حساسيت به خرج دهند و فرزندان‌شان را دست هر كسي نسپارند. سال گذشته تصادفات رانندگي سرويس‌‌هاي مدارس به حداقل رسيد و حتي هيچ تصادف فوتي و منجر به جرح نداشتيم.

کد خبر 303090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha