همشهری آنلاین: پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه و فدریکا گوئیدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا با همراهی جمعی از مدیران ارشد از صاحبان صنایع و مهمترین موسسات و شرکت های اقتصادی دولتی و خصوصی این کشور وارد تهران شدند.

وزیر امورخارجه ایتالیا با ظریف دیدار کرد

به گزارش ایرنا، اعضای هیات بلندپایه ایتالیایی در این سفر دو روزه، در زمینه های مختلف همکاری از جمله انرژی ، کشاورزی ، حمل و نقل و دیگر زمینه های اقتصادی و تجاری با مقامات و مسوولان کشورمان گفت و گو خواهند کرد.

در جریان سفر نشستی با حضور اعضای این هیات ایتالیایی و همتایان و شرکای ایرانی آنها به میزبانی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد و برای همکاری در زمینه های مختلف از جمله انرژی ، کشاورزی، حمل و نقل و دیگر زمینه های اقتصادی و تجاری گفت و گو خواهند کرد.

این اولین سفر مقامات عالی رتبه ایتالیایی به کشورمان پس از توافق وین است؛ البته طی دو سال گذشته وزرای خارجه ایتالیا دو سفر به تهران داشته اند و همچنین در حوزه ها و سطوح مختلف مقامات دو کشور از رم و تهران دیدار کرده اند.

پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا که به همراه هیاتی از مدیران ارشد اقتصادی این کشور به ایران سفر کرده است، عصر روز سه شنبه با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا که عصر روز سه شنبه وارد تهران شده است در ساختمان وزارت خارجه با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

بنابراین گزارش، هیات عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و صنعتی ایتالیا به ریاست پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه و وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا به همراهی جمعی از مدیران ارشد از صاحبان صنایع و مهمترین موسسات و شرکت های اقتصادی دولتی و خصوصی این کشور ساعاتی پیش وارد تهران شده و مورد استقبال تعدادی از مقامات وزارت خارجه قرار گرفتند.

این اولین سفر مقامات عالی‌رتبه ایتالیایی به کشورمان پس از توافق وین است.

همچنین بعد از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ قائم مقام صداعظم آلمان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه و ایوتسا داچیچ وزیر امور خارجه صربستان به ایران سفر کرده اند.

 

 

کد خبر 303094

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha