مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

جلسه هم‌اندیشی راهکارهای کاهش موتورسیکلت در تهران با بررسی طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران برگزار شد. براساس طرح جامع باید سهم موتورسیکلت در سفرهای شهری از ۶درصد کنونی به ۲درصد در سال‌۱۴۰۴برسد.

به‌گفته امير روحي، مدير امور حمل‌ونقل و ترافيك مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، استفاده از موتورسيكلت و بررسي ميزان آسيب‌پذيري اين وسيله موضوعي پيچيده و با ابعاد گسترده و متنوع است. وي گفت: معتقديم دستيابي به يك راهكار يا پاسخ مناسب براي كاهش سهم سفر با موتورسيكلت در پايتخت نيازمند بررسي‌هاي پيچيده است. بايد تأكيد كنم هم‌اكنون مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در حال پژوهش و بررسي ابعاد مختلف حل مسائل اين وسيله نقليه است. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر اين پژوهش در نيمه مراحل انجام است، گفت: از متخصصين اين حوزه مي‌خواهيم اظهارنظر و پيشنهادهاي خود را به ما اعلام كنند.

همچنين در ادامه اين هم‌انديشي محمود صفارزاده، استادتمام دانشگاه تربيت مدرس ضمن بيان 2 نگرش متضاد در جهان نسبت به استفاده از موتورسيكلت گفت: در اغلب كشورها، موتورسيكلت وسيله‌اي، براي جابه‌جايي مسافر، بار و كالا درنظر گرفته نشده و آن را صرفاً براي تفريح، مسابقه و ورزش به‌كار مي‌برند. وي با اشاره به معضلاتي كه موتورسيكلت در شهرهاي بزرگ و براي اقتصاد ملي به‌وجود آورده است، بررسي همه‌جانبه و تصميم‌هايي كه هم اقشار خاصي از جامعه بپذيرند و هم مورد قبول مردم باشد را لازم دانست.

سردار عين‌الله جهاني، معاون اجتماعي راهور ناجا نيز ضمن ابراز خرسندي از اهتمام شهرداري تهران به امنيت جاني شهروندان، تنها راهكار عملياتي كاهش موتورسيكلت‌ها در شهر را، كاهش مزاياي استفاده از آن عنوان كرد. وي تأكيد كرد: متأسفانه موتورسيكلت در كشور ما، به‌خصوص در تهران تبديل به‌وسيله حمل‌ونقل فراگيري شده كه عده زيادي با آن ارتزاق مي‌كنند. وي اولين گام براي كاهش سهم موتورسيكلت‌ها را، استاندارد كردن آنها و كاهش حجم موتور و محدود كردن سرعت و قدرت آن دانست به‌طوري‌كه قدرت مانور و حركت آن بين خطوط كم شود. سردار جهاني خاطرنشان كرد: موتورسيكلت اگر درست به‌كار رود وسيله قابل‌قبولي است، اما در حال حاضر در كشور اين شيوه استفاده از موتور آن را تبديل به آلت قتاله‌اي كرده است كه بعد از عابرين پياده، دومين گروه كشته‌شدگان تصادفات، موتورسواران هستند كه بيشتر آنها در سنين 27تا 35سال قرار دارند.

کد خبر 303140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha