پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با نواز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و درباره مسایل دو جانبه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

zarif navaz sharif

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، آقای ظریف در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری اسلامی ایران به نخست وزیر پاکستان با اشاره به نتایج توافق ایران با پنج بعلاوه یک گفت: ارزیابی ما از نتایج توافق هسته‌ای براساس یک قاعده متوازن و با عنایت به اینکه رویکرد و راهبردمان از ابتدا گرایش به سمت نظامی نبوده ، یک ارزیابی مطلوب نسبت به انتظاراتی که از روند آن داشته‌ایم، است.

  • روابط قوی و گسترده‌ای را با اسلام آباد خواهانیم

ظریف با اشاره به ظرفیت های بالقوه در روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها افزود: ما روابط قوی و گسترده ای را با اسلام آباد خواهانیم و آمادگی داریم که روابط را در تمام زمینه ها به ویژه انرژی و مبادلات و همکاری های بانکی، تجاری، اقتصادی، امنیتی و کنترل مرزها و مبارزه با تروریسم تقویت کنیم.

نخست وزیر پاکستان هم با اشاره به توافق ایران با پنج بعلاوه یک گفت: موفقیت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را تبریک می گویم و آثار آن را در منطقه و روابط دو کشور مثبت ارزیابی می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد در پرتو راهنمایی های دکتر روحانی روابط دو کشور چشم انداز جدیدی را پس از توافق هسته ای ایران پدیدار سازد.

  • نواز شریف: فرصت ها و امکانات تجاری و اقتصادی فرا روی همدیگر داریم

نخست وزیر پاکستان با تبیین ظرفیت های بازار و امکانات اقتصادی دو کشور گفت: فرصت ها و امکانات تجاری و اقتصادی فرا روی همدیگر داریم و در زمینه انرژی نفت، سوخت ، برق ،اموربانکی مبادلات تجاری آمادگی گسترش مناسبات در کشور را داریم و آقای سرتاج مشاور نخست وزیر با دوستان ایرانی امروز تمامی زمینه ها و مکانیزم های لازم را بررسی کنندو سازو کارهای لازم فعال سازی را مطالعه کنند همچنین طرفین در خصوص مسایل منطقه ای از جمله تحولات یمن سوریه و افغانستان تبادل نظر کردند.

کد خبر 303823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha