همشهری‌آنلاین: کره‌جنوبی به‌دنبال توافق ایران و غرب بر سر برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و متعاقب آن لغو تحریم‌های ناعادلانه بین‌المللی طی ماه‌های آتی،تصمیم گرفته است مقامات ارشد اقتصادی خود را در روزهای آتی به ایران اعزام کند

ایران و کره جنوبی

در همین راستا در هفته اول شهریور ماه سالجاری، تهران میزبان دو هیات عالی‌رتبه اقتصادی و تجاری از کره‌جنوبی خواهد بود. وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل کره‌جنوبی بهمراه یک هیات اقتصادی برای یافتن زمینه‌های مشترک توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور و همچنین بررسی پروژه های سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه های مرتبط، به ایران سفر خواهد کرد.

تقریبا با فاصله زمانی کوتاهی، آقای سان جیک یون معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی نیز بهمراه تعدادی از مقامات، تجار و بازرگانان مطرح این کشور به تهران سفر خواهد نمود تا در زمینه راه‌های بسط و توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و حضور موثر شرکت‌های کره‌ای در ایران با مقامات ایرانی بحث و گفتگو نماید.

کره‌جنوبی همواره سعی نموده حتی در دوران تحریم های نا عادلانه و فشار کشورهای غربی برای کاهش روابط با جمهوری اسلامی ایران، روابط خود با ایران را در سطحی معقول و منطقی حفظ نماید.

با توجه به سفر قریب الوقوع آقای ایل هو یو وزیر زمین، امور زیر بنایی و حمل و نقل کره‌جنوبی به تهران، آقای طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره‌جنوبی روز پنج شنبه مورخ 22 مرداد ماه با مشارالیه ملاقات نمود. در این ملاقات آقای طاهریان با اشاره به تحولات بوجود آمده در مسیر سیاسی، تجاری و اقتصادی ایران در دولت جناب آقای دکتر روحانی، از اشتیاق و علاقه شرکتهای بین‌المللی از اقصی نقاط جهان برای حضور در بازار جذاب، پر رونق و پویای ایران در دوران پسا تحریم خبر داده و ابراز امیدواری نمود که شرکت‌های کره ای بتوانند جایگاه خوب و مناسب خود در باراز ایران را مجددا احیا نموده و نسبت به سرمایه‌گذاری و حضور موثرتر در بازار ایران اقدامات لازم و مقتضی را از هم اکنون آغاز نمایند.

آقای ایل هو یو وزیر زمین، امور زیر بنایی و حمل و نقل کره‌جنوبی نیز ضمن استقبال از اقدام موثر دولت ایران برای حل پرونده اتمی خود عنوان نمود که بازار ایران همواره مورد توجه و نظر شرکتهای تجاری و اقتصادی کره‌جنوبی بوده و در واقع شرکت‌های کره‌ای برای حضور در بازار ایران اشتیاق زائد الوصفی دارند.ایشان از علاقمندی وزارت متبوع خود برای مشارکت در پروژه‌های کلان ساختمانی در بخش‌های مسکونی و شهرک سازی، ساخت و تعمیر جاده‌ها، نوسازی ناوگان ریلی، توسعه فرودگاه و بنادر و سایر پروژه های مهم خبر داده و عنوان نمود که همراه وی یک تیم کارشناسی در مسائل تجاری و مالی نیز حضور دارند که زمینه های حضور بهتر و موثرتر شرکتهای ساختمانی کره‌جنوبی در تهران را بررسی خواهند کرد.

به قرار اطلاع دولت کره‌جنوبی، برنامه سفر آقای یون بیونگ سه وزیر امور خارجه کشورش به ایران را نیز در دستور کار خود قرار داده که پس از هماهنگی‌های لازم، انجام این سفر در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت.

کد خبر 303899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha