همشهری آنلاین: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از پیگیری تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی توسط این بنیاد خبر داد و گفت: این مجمع امسال در سطح آسیا و اقیانوسیه و در سال‌های آتی در سطح آمریکا و اروپا شکل خواهد گرفت تا یک شبکه جهانی برای ترویج فرهنگ رضوی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سیدجواد جعفری در نخستین پیش همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی با عنوان «امام رضا (ع) اسوه حیات طیبه»، با يادآوري اينكه «بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت شروع به کار کرد»، گفت: جشنواره امام رضا (ع) به صورت سالانه در داخل و خارج از کشور برگزار مي‌شود که یکی از نهادهای استوار این جشنواره جامعة‌المصطفی است.

وی افزود: جامعة المصطفی در جريان برگزاري سیزدهمين جشنواره امام رضا (ع) در 5 محور با بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) همکاری می‌کند. یکی از اين محورها بومی‌سازی فعالیت‌های جشنواره در خارج از کشور است؛ به اين ترتيب كه امسال در 718 نقطه از دنیا محصولات فرهنگی جشنواره توسط مبلغان بومی توزیع شد و در دهه کرامت مراسم‌های ویژه‌ای نیز در این مناطق نیز برگزار می‌شود.

جعفري اضافه کرد: شناسایی و انتخاب خادمان فرهنگ رضوی یکی دیگر از محورهای همکاری جامعة المصطفی و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) است كه در اختتامیه جشنواره به دست مقامات نظام تقدیر می‌شوند.

وی افزود: تدوین دانشنامه امام رضا (ع) نيز به همت جامعة المصطفی و بنیاد در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

کد خبر 304222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha