همشهری آنلاین: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از آغاز برنامه‌های بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام‌ رضا (ع) از ۳۱ مرداد ماه در ۷۹ کشور خبر داد.

به گزارش مهر، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری ستاد امور بین‌الملل سیزدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، گفت: بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا (ع) در ۷۹ کشور و ۲۰۰ نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشورها با همکاری نهادهایی مانند جامعه‌المصطفی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود. البته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي متولی برنامه‌های جشنواره امام رضا (ع) در ۴۰ کشور است و مسئولیت اجرای برنامه‌ها را در ۳۹ کشور دیگر، نهادهای دیگر بر عهده دارند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تشكيل مجمع بانوان خادم رضوی همزمان با سيزدهمين دوره جشنواره امام رضا (ع) خبر داد و افزود: مجمع بانوان خادم رضوی در روز اول شهریور ماه تشکیل می‌شود و علاوه بر آن در شهرهای شیراز، مشهد و قم هم، میهمانان خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره به ارائه مقاله می‌پردازند؛ معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری و ۱۵ نهاد داخلی دیگر به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این زمینه کمک کرده‌اند.

وي ادامه داد: همچنين در بخش بین‌الملل سيزدهمين جشنواره امام رضا (ع)، كليه افرادي که از سال 87 تا كنون به عنوان خادم رضوی معرفی شده‌اند، برای شرکت در جشنواره سیزدهم به کشورمان دعوت شدند تا مجمع خادمان رضوی را در سراسر جهان تشکیل دهند.

به گفته ابراهیمی ترکمان، حدود ۴۰ میهمان خارجی در جشنواره امام رضا (ع) حضور دارند که غالباً از نخبگان عرصه‌های مختلف در سطح جهان هستند و افرادی را شامل می‌شوند که کاری شاخص درباره امام رضا (ع) در کشور خودشان انجام داده‌اند.

وي از ارسال اقلام فرهنگی با موضوع امام رضا (ع) به رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور شامل حدود ۲۰ عنوان فیلم مستند، سروده‌ها و نماآهنگ‌هایی مربوط به جشن‌های رضوی، بیش از ۲۰۰ قطعه عکس از حرم رضوی و همچنین کتابخانه دیجیتال آثار رضوی، سه ویژه‌نامه پیرامون امام رضا (ع) به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو از نشریات ECO OF ISLAM، ایران نوین و توحید خبر داد.

ابراهیمی ترکمان همچنین با اشاره به اینکه امام رضا (ع) اولین بار در شهر مرو نزول اجلال کرده‌اند، از برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در این شهر سنی‌نشین کشور ترکمنستان خبر داد و گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تلاش می‌کند تا فرهنگ اهل‌ بیت و به ویژه امام رضا (ع) را در سراسر جهان ترویج کند که البته در این زمینه وزارت ارشاد، بنیاد امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی هم به ما کمک می‌کند.

کد خبر 304433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha