همشهری آنلاین: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی گفت: یکی از مهمترین راه‌های ادای دین تاریخی و معاصر به امام رضا (ع)، نزدیکی به امام رضا (ع) بوده و بهترین راه برای این نزدیکی استفاده از ادبیات است.

سید عباس صالحی

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بنياد بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا (ع)، سید عباس صالحی در آیین پایانی دهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی در چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه امام رضا (ع) بیش از هزار سال میزبان و میهمان کشور ایران بوده است، گفت: دینی که ایران اسلامی به امام رضا (ع) دارد بسیار بالاتر و فراتر از آن است که بخواهیم تصور کنیم و فرهنگ ایرانی اسلامی با همه وجود خود را مدیون امام رضا (ع) می‌داند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هیچ جا مانند ایران یک خزانه فرهنگی ملی اسلامی را در خود حفظ نکرده است که امام رضا (ع) این کار را برای ایران انجام داده و از این‌ رو ما به امام رضا (ع) مدیون هستیم.

وی با بیان اینکه میراث فکری و معنوی اندیشه‌ای امام رضا (ع) اندک نیست، اضافه کرد: ما باید با این میراث فکری الفت یابیم و به آن نزدیک‌تر شویم.

صالحی، تراز دین‌داری یک انسان و جامعه را راستگویی دانست و بیان داشت: ادای امانت یکی دیگر از ترازهایی است که جامعه با آن سنجیده می‌شود و این ادای امانت باید به صورت تعهد و وجدان کاری صورت بگیرد.

وي یکی از راه‌های ادای دین تاریخی و معاصری به امام رضا (ع) را نزدیکی به امام عنوان کرد و افزود: بهترین راه برای این نزدیکی استفاده از ادبیات است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی، محفل ادبیات را محفل موثر و اساسی دانست و گفت: این محفل هم در گستره و هم در سرعت نفوذ می‌کند و چون معارف در کودکان و نوجوانان بیشتر و سریع‌تر اثر می‌گذارد بهترین روش ادبیات کودک و نوجوان است.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره‌هایی از این قبیل در کنار شناسایی و رشد استعداد ادبی کودک و نوجوان کمکی در گسترش فرهنگ رضوی از طریق ادبیات برای نسل موثر در آینده کشور کودک و نوجوان باشد.

کد خبر 304440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha