شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان می‌خواهند سرطان پوست جیمی کارتر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را که به کبد و مغزش رسیده است، هدف قرار دهند.

کارتر اول اکتبر امسال 91 ساله خواهد شد. او  در یک جلسه خبری مشروح 45 دقیقه‌ای در روز پنجشنبه 20 اوت درباره تشخیص و درمان سرطان پوستی‌اش از نوع ملانوم  گفت، احساس می‌کند «برای ماجرایی جدید آماده است» و گفت هنوز کارهایی در زندگی‌اش هست که باید انجام دهد.

کارتر گفت: «من تا جایی توانایی جسمی و ذهنی‌ام ادامه دهد، به انجام کارهایم ادامه خواهم داد؛ اما مجبور خواهم بود به رژیم درمانی‌ام بالاترین اولویت را بدهم.»

روحیه کارتر فقط هنگامی پایین به نظر رسید که گفت تردید دارد بتواند در مأموریت خانه‌سازی در نپال در نوامبر امسال با سازمان «سرپناه برای انسانیت» (Habitat for Humanity) شرکت کند. این سفر سی و سومین از چنین مأموریت‌هایی است که کارتر و همسرش، روزالین، در آن شرکت می‌کنند. او گفت، در عوض او سایر اعضای خانواده جایش را خواهند گرفت.

کارتر روز پنجشنبه پرتودرمانی هدفگیری‌شده دریافت کرد که بر روی چهار تومور کوچک در مغزش متمرکز بود.

او روز پیش، نخستین دوز یک داروی به‌تازگی تأییدشده را دریافت کرد که به دستگاه ایمنی‌اش کمک می‌کند سلول‌های سرطانی که ممکن است در هر جای دیگر بدن او در حال رشد باشند، جستجو و نابود کنند. او این درمان را سه بار دیگر با فواصل سه‌هفته‌ای دریافت کرد و ممکن است در صورت لزوم پرتودرمانی‌های دیگری هم دریافت کند.

پزشکان قبلاً در سه اوت تومور کوچکی را از کبدش خارج کرده بودند.

 کارتر در این جلسه خبری در روز پنجشنبه گفت که اندکی احساس درد یا ضعفی نمی‌کند و پس از دریافت نخستین دوز داروی پمبرولیزوماب (pembrolizumab) به‌راحتی به خواب رفته است. این دارو پس از تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا در پاییز گذشته با نام تجاری کیترودا (Keytruda) برای درمان بیماران مبتلا به ملانوم به بازار آمد.

گروه پزشکی درمان‌کننده کارتر شامل دکتر والتر کوران، جونیور می‌شود که مدیر انستیتوی سرطان وین‌شیپ در دانشگاه اموری است. درمان‌ها برای ملانوم در سال‌های اخیر بسیار بهبود یافته است و به گفته کوران چشم‌انداز برای کارتر حتی در

90 سالگی خوب است؛ اما هشدار داد که این امر به معنای آن نیست که می‌توان کارتر را «علاج کرد».

کوران گفت: «ما در بیمارانی که بیماری ملانوم در آنان انتشار یافته است، به دنبال علاج نیستیم. هدف کنترل بیماری و ایجاد کیفیت خوب زندگی است.»

پزشکان به کارتر گفتند که سرطان را به‌طور کامل از کبدش خارج کرده بودند،‌ اما بعد ام‌آرآی نقاطی را در مغز او نشان داد.

 

كارتر در نيروي درياي آمريكا خدمت كرد و پيش از وارد شدن به عالم سياست سال‌ها كشت‌دهنده بادام‌زميني بود. او ابتدا به مقام سناتوري و بعد فرمانداري ايالت جورجيا رسيد. او به عنوان دموكرات‌ در سال 1976 با رئيس‌جمهور شدن كاخ سفيد را از جمهوريخواهان بازپس گرفت

کد خبر 304586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha