همشهری‌آنلاین: رئیس شعبه حزب آمنو در مرکز ایالت پاهانگ مالزی ادعا کرد مبلغ ۲.۶ میلیارد رینگیت (۷۰۰ میلیون دلار) از سوی عربستان سعودی به حساب "نجیب رزاق"، نخست وزیر این کشور به عنوان تقدیر از تلاش‌های مالزی در مقابله با داعش و عمل به مذهب اهل سنت و جماعت واریز شده است.

 این موضوع پیش از این توسط نخست‌وزیر و رئیس حزب آمنو به  146 شعبه این حزب در سراسر مالزی ابلاغ شده است. همچنین گفته شده است نه تنها مالزی، بلکه مسلمانان جنوب فیلیپین و جنوب تایلند نیز از کمک‌های مشابه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از یک منبع رسانه‌ای مالزی،این مقام حزبی در ادامه افزود: مبلغ مذکور وارد حساب شخصی نجیب شده و تمامی شعبه‌هاي حزب نیز از توضیحات نجیب ابراز رضایت کرده‌اند.

نجيب رزاق،نخست‌وزیر مالزی اخیرا یک بار دیگر از دریافت مبلغ فوق در حساب شخصی خود دفاع کرد و این را حق رئیس حزب دانست که در این خصوص مورد سوال و بازجویی قرار نگیرد.

نجیب همچنین تاکید کرد در زمان ریاست عبدالله بداوی بر حزب و تصدی معاونت او، به هیچ وجه از رئیس حزب درباره منابع مالی حزب سوال نمی‌کرده است.

نجیب همچنین مبلغ پنج میلیون رینگیت در اختیار نمایندگان جبهه ملی در برابر 88 نماینده جبهه مخالفان براي اهداف توسعه‌ای در حوزه‌های آنها قرار داده است. این مبلغ قبلا یک میلیون رینگیت بوده و قرار است در آینده به آن اضافه شودد.

در عین حال واکنش نسبت به اظهارات نجیب متفاوت بوده است، از جمله مشاور حزب داپ (مخالف دولت) كه مطالب گفته شده توسط نجیب را به دروغ اندر دروغ شبیه کرد و گفت: نجیب مجبور است برای سرپوش گذاشتن بر دروغ اولیه، چندین دروغ را به طور متوالی مطرح كند چرا که در زمان دریافت مبلغ مذکور از عربستان سعودی (قبل از مارس 2013) اصلا داعشی در کار نبوده است، ضمن این که دقیقا پس از ظهور داعش نجيب به اعضای حزب خود توصیه کرده بود که شجاعت را از داعشی‌ها یاد بگیرند.

در همین راستا یک عضو کمیته مرکزی حزب آمنو از زاهد حمیدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور خواست افرادی که قصد سرنگونی دولت نجیب رزاق را دارند، معرفی کند.

زاهد حمیدی در واکنش به این درخواست، محی‌الدین یاسین، معاون سابق نخست‌وزیر را در این زمینه بی‌تقصیر خواند؛ ولی گفت: رهبران جبهه مخالفان قصد داشتند موافقت 37 نماینده جبهه ملی را براي براندازی دولت نجیب رزاق اخذ کنند.

ماهاتیر محمد نیز بار دیگر در ادامه انتقاد علیه نجیب، اظهار داشت: نجیب اگرچه ممکن است با هزینه مالی فراوان در انتخابات بعدی هم پیروز شود اما اوضاع اقتصادی کشور به ویژه ارزش رینگیت روند نزولی خواهد داشت.

کد خبر 305134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha