همشهری آنلاین: مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی جدید (۹۵-۹۴) ۲۴۰۰ مدرسه در سراسر کشور سبز می‌شود.

به گزارش ایرنا، زهرا جواهریان در مراسم رونمایی از عملیاتی شدن مدرسه سبز فضیلت 1و 2 در شهر ری افزود: 600 دبستان دخترانه، 600 دبستان پسرانه، 600 دبیرستان دخترانه و 600 دبیرستان پسرانه در سراسر کشور به این طرح می‌پیوندند.

وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال تحصیلی جدید معلم محیط زیست نیز در کلاس‌ها حضور خواهد یافت.

وی با اشاره به این که مدرسه‌ای سبز است که دستورالعمل‌های خاصی در زمینه فضای سبز و آموزش در آن رعایت شود، افزود: مدیریت انرژی، زباله و آب بخشی از این دستورالعمل‌ها است.

جواهریان اظهار داشت: از نظر آموزشی نیز ویژگی‌های خاصی در مدارس سبز مد نظر است به طوری که باید دانش‌آموزان در کنار آموزش دروس مختلف و رایج، درس محیط زیست را بیاموزند و به خانه و خانواده منتقل کنند.

به گفته این مقام سازمان محیط زیست، همانطور که در مدارس، دروس مختلف ساعت معینی از هفته را به خود اختصاص میِ‌دهند باید درس محیط زیست نیز در برنامه درسی کلاس‌ها گنجانده شود.

مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا آن‌ها هوا، آب، خاک، گونه‌های گیاهی و جانوری و سرمایه‌های زیستی کشور را بیاموزند و دریابند کدام دسته از سرمایه‌های محیط زیست در خطر است و باید برای آینده حفظ شود.

وی درباره چگونگی انتخاب مدرسه فضیلت 1 و 2 در شهر ری برای سبز شدن گفت: یکی از معیارهای اصلی ما دولتی بودن این مدرسه بود چرا که مدارس غیردولتی توانایی پرداخت بخشی از هزینه‌های خود را دارند.

وی ادامه داد: این مدرسه بزرگ است و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر حدود 700 دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند و هرچه تعداد دانش آموزان بیش‌تر باشد آموزش محیط زیست در سطح وسیع‌تری صورت می‌گیرد.

جواهریان با اشاره به این که عملیاتی شدن مدرسه سبز فضیلت توسط شرکت کارت اعتباری ایران کیش اجرا شده است گفت: با توجه به متراژ بزرگ این مدرسه استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند در صرفه‌جویی انرژی بسیار کمک‌کننده باشد و علاوه بر کاهش مصرف برق آلودگی‌های محیط زیست را کاهش دهد.

مدیر کل توسعه پایدار سازمان محیط زیست سازمان محیط زیست یادآور شد علاوه بر نصب آبگرمکن خورشیدی در این مدرسه؛ تهویه کلاس‌ها نیز بهبود یافته است چرا که پیش از این کلاس‌ها به دلیل عدم برخورداری از تهویه مناسب فضای زیستی مطلوبی برای تحصیل محسوب نمی‌شدند.

به گفته وی تعویض پنجره‌ها و نصب لامپ‌های کم‌مصرف از دیگر اقداماتی است که در این مدرسه انجام شده است.

کد خبر 305155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha