همشهری آنلاین: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد از اعطای جایزه قرآنی «شیخ طبسی» به برترین مقاله، پایان‌نامه و کتاب در ارتباط با قرآن و علوم قرآنی خبر داد و گفت: جایزه قرآنی «شیخ طبسی» مصوب شورای راهبردی و فرهنگی دانشگاه آزاد است.

مسابقات ملی قرآن و عترت دانشگاه آزاد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمين طه هاشمي در مراسم افتتاح مسابقات ملی قرآن و عترت دانشگاه آزاد افزود: در حال حاضر بیش از 500 کانون قرآنی در واحدهاي سراسر کشور دانشگاه آزاد فعال هستند.

وي با تأكيد بر پرداختن به عمق مفاهیم قرآنی، گفت: اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه آزاد براي عمق بخشیدن به مسائل قرآنی تشکیل شده که ناظر بر فعالیت‌های کانون‌ها است و علاوه بر اینکه باید به حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآن توجه کنیم باید کارهای اساسی علمی نیز در این زمینه انجام دهیم.

دکتر حميد میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نيز در مراسم افتتاحیه مسابقات ملی قرآن و عترت، با بيان اينكه «قرآن در محافل علمی ما مهجور مانده است»، گفت: این مهجوریت‌ها باعث بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه شده است، در حالی که در قرآن به مسائل زیادی پرداخته شده است.

میرزاده به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در شناخت بهتر قرآن اشاره کرد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی باید به قرآن به عنوان یک محفل علمی توجه شود و ما در مقام یک دانشگاهی، باید به قرآن نگاهی مدبرانه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاكيد بر تشكيل کانون‌های علمی قرآن و عترت در واحدهای دانشگاه آزاد، گفت: در محافل دانشگاهی باید بیشتر به ابعاد علمی قرآن پرداخته شود چراکه خداوند این توانایی را از ابتدای خلقت در سرشت انسان قرار داده که به پیشرفت‌های علمی نائل شود.

کد خبر 305190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha