جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «کیت بلانشت» - هنرپیشه زن سرشناس - جایزه یک عمر دستاورد هنری را در جشنواره بین‌المللی فیلم لندن دریافت می‌کند.

به گزارش ايسنا؛ موسسه فیلم بریتانیا (BFI) جایزه یک عمر دستاورد هنری‌اش را در این دوره از جشنواره فيلم لندن به کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی اعطا می‌کند.

پیش از بلانشت، 80 بازیگر دیگر همچون «آل پاچینو»، «جودی دنچ» و «مل بروکس» موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.

هنرپیشه «یاسمن غمگین» متولد ملبورن استرالیاست. او در سال 1997 با بازی نقش مقابل «رالف فینز» در فیلم اقتباسی «لوسیندا» به کارگردانی «پیتر کری» به موفقیت حرفه‌ای رسید. بلانشت در طول دوران بازیگری‌اش توانسته تحسین بسیاری از منتقدین را کسب کند و همچنین جوایز بسیاری شامل دو جایزه اسکار، سه جایزه انجمن بازیگران فیلم، سه جایزه گلدن گلوب و سه جایزه بفتا را از آن خود کند.

وی اولین‌بار با بازی در فیلم «الیزابت» و نقش‌آفرینی به عنوان الیزابت یکم توانست شهرت جهانی پیدا کند و برای این فیلم موفق به کسب یک جایزه بفتا و گلدن گلوب و همچنین برای اولین بار نامزد دریافت جایز اسکار شد.

از دیگر نقش‌های بسیار تاثیرگذار وی می‌توان به نقشش در فیلم «هوانورد» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» اشاره کرد که موفقیت بسیاری برای او به ارمغان آورد و جوایزی چون جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به کارنامه‌اش افزود.

این بازیگر 46 ساله در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم «یاسمن غمگین» به کارگردانی «وودی آلن» موفق به کسب دومین جایزه بهترین بازیگر زن اسکار شد و نام خود را به عنوان یکی از شش بازیگر زن تاریخ ثبت کرد که موفق به کسب جایزه اسکار هم در بهترین بازیگری نقش اصلی و هم در نقش مکمل شده‌اند.

از دیگر فیلم‌های شناخته شده بلانشت می‌توان به فیلم «ارباب حلقه‌ها» به کارگردانی «پیتر جکسون»، «یادداشت‌هایی بر یک رسوایی»، «بابل»، «من آنجا نیستم»، «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین»، «مورد عجیب بنجامین باتن» و «هابیت» اشاره کرد.

به گزارش گاردین، «کارول» و «حقیقت» دو کار آخر این هنرپیشه هالیودی هستند. کیت بلانشت روز هفدهم اکتبر جایزه یک عمر دستاورد هنری سال 2015 موسسه فیلم بریتانیا را دریافت می‌کند.

کد خبر 305253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha