همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری و جمع آوری بیش از ۲۰ هزار قاچاقچی، فروشنده و معتاد در ۵ ماهه گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون هشت هزار و ۲۹۶ کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت کشف شده است.

ساجدی نیا سردار

سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس پایتخت در امر مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 14 طرح سراسری برخورد با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر و نیز جمع آوری معتادان در سطح شهر اجرا شده که در آن بیش از هشت تن و 294 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف و ضبط شد.

ساجدی نیا با بیان اینکه مقدار کشفیات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 33 درصدی داشته است، گفت: در پنج ماهه نخست امسال شش هزار و 254 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از دستگیری و جمع آوری 20 هزار و 130 خرده فروش، توزیع کننده و معتاد خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 673 معتاد ولگرد پرخطر از سطح معابر جمع آوری و تحویل مراکز درمانی و کمپ های مربوطه شده اند و این آمادگی نیز از سوی پلیس پایتخت وجود دارد تا در صورت مهیا کردن محل‌های نگهداری از معتادان از سوی مسئولان مربوطه، در عملیات‌های دیگر شمار دیگری از معتادان متجاهر و خیابانی را جمع‌آوری کنیم.

ساجدی نیا از انهدام 20 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و روانگردان نیز خبر داد و افزود: از اعضای این باندها مقادیر قابل توجهی تریاک، حشیش، شیشه، هرویین و مرفین کشف و ضبط شده است.

وی از همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های دیگر به ویژه استان‌های همجوار با پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت قدردانی کرد و افزود: این همکاری مشترک منجر شده که از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 964 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف شده و 38 قاچاقچی سابقه دار نیز دستگیر شوند.

ساجدی نیا همچنین درباره اینکه چه تعداد از افراد دستگیر شده را قاچاقچیان سابقه‌دار و حرفه‌ای تشکیل داده‌اند، به ایسنا گفت:184 تن از افراد دستگیر شده قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر بوده‌اند که از آنان شش قبضه سلاح جنگی نیز کشف شده است.

وی تاکید کرد: پلیس تهران بزرگ در برخورد با قاچاقچیان، معتادان و خرده فروشان با جدیت کامل عمل خواهد کرد و لازم است شهروندان در صورت مشاهده موارد اینچنینی، موضوع را از طریق تماس با سامانه 110 اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 305258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha