همشهری آنلابن: بدشکلی هاگلاند (Haglund) عارضه‌ای است با تشکیل برآمدگی استخوانی در پشت پاشنه پا در جایی که تاندون آشیل قرار دارد، مشخص می‌شود

اين عارضه در اغلب موارد به بورسیت یا التهاب بورس (کیسه پر از مایعی که در میان تاندون و استخوان وجود دارد) در پاشنه پا می‌انجامد.

هنگامی که بورس پشت پاشنه پا به این ترتیب ملتهب می‌شود، ممکن است در نهايت به رسوب كلسيم (كلسيفيكاسيون)  استخوان پاشنه هم بينجامد و این امر به نوبه خود باعث برجسته‌تر شدن برآمدگی استخوانی و درد بیشتر فرد می‌شود.

این عارضه ممکن است در هر کسی رخ دهد، اما در میان زنانی که کفش پاشنه‌بلند می‌پوشند، شایع است، زیرا پوشیدن این کفش‌ها باعث ایجاد فشار بر بافت‌های پشت پاشنه می‌شود.

شکل پا هم در دچار شدن به این عارضه دخیل است. اگر قوس کف‌پایی بلند، تاندون آشیل سفت، یا گرایش به راه رفتن روی لبه بیرونی پاهایتان داشته باشید، با احتمال بیشتری ممکن است به این بدشکلی دچار شوید.

برای اینکه بتوانید با این عارضه کنار بیایید، می‌توانید این توصیه‌ها را به کار ببندید:

- از اینسرت‌های ارتوتیک، بالشتک‌های پاشنه یا ساپورت‌های قوس پا درون کفش‌هایتان استفاده کنید تا فشار وارد بر پشت پایتان کاهش یابد.

- از داروهای ضدالتهابی یا کرم‌های موضعی برای تسکین درد استفاده کنید.

- اگر پاشنه پایتان به‌شدت ملتهب است، از باندهای ارتوپدی نرم (فایبرگلاسی یا پلی‌استری) که اندازه پا می‌شوند، با چکمه‌های مخصوص پیاده‌روی استفاده کنید، تا با بی‌حرکت کردن ناحیه امکان بهبودی را فراهم کنند.

 HealthDay

کد خبر 305298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha