همشهری آنلاین: شهردار تهران از تصویب ضوابط بلندمرتبه‌سازی در شورای عالی شهرسازی و معماری در یک یا دو جلسه آینده خبر داد.

به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف در حاشیه برگزاری پنجمین نشست هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی اظهار داشت: 7 سال قبل و در سال 2008 اولین نشست مجمع آسیایی به پیشنهاد تهران و موافقت سایر کشورها تشکیل شد.

  • رياست دوره بعدي با شهردار هايكو است

قالیباف با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی مجمع شهرداران آسیایی در تهران مستقر است، افزود: ریاست دوره‌ای اجلاس با شهردار هایکو است.

شهردار تهران افزود: در نشست هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی دو موضوع مهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت که از آن جمله می‌توان به بحث ترافیک و حمل و نقل شهری و همچنین اقتصاد شهری با تاکید بر گردشگری اشاره کرد.

وی ادامه داد: در کنار این اجلاس بحث مربوط به UCLG که بخش منطقه غرب آسیاست و تهران و شهرداری تهران مسئولیت آن را بر عهده دارد همزمان در این کنفرانس پرداخته خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: افتتاحیه پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (AMF) در تهران برگزار خواهد شد و اختتامیه این نشست در قزوین برگزار می‌شود.

وی دلیل انتخاب استان قزوین را برای برگزاری اختتامیه این اجلاس به دلیل خواهرخواندگی هایکو و اینکه قزوین جزء شهرهای آسیایی است عنوان کرد.

قالیباف ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که در این نشست‌ها به آن پرداخته خواهد شد تبادل نظر و انتقال تجربیاتی است که در شهرهای آسیایی با آن روبرو هستند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در شهرهای آسیایی با فرهنگ‌ها و مشکلات مشترکی روبرو هستیم که از آن جمله می‌توان به موضوعاتی مثل آسیب‌های اجتماعی، ترافیک، جمعیت، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و ... اشاره کرد که در این اجلاس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها شناسایی و فضای سرمایه‌گذاری فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید خود از کشور چین گفت: در پی این بازدید نخستین زباله‌سوز در تهران راه‌اندازی شد که در آینده نیز بنا داریم با سایر کشورهای آسیایی تعامل و همکاری داشته باشیم.

قالیباف افزود: با توجه به شرایط بین‌المللی که ایجاد شده فضای خوبی برای حضور توریست در تهران فراهم شده اما متاسفانه در کشور ما شهرداری‌ها از قدرت لازم برای جذب توریست برخوردار نیستند به طوریکه در سایر کشورها و بخصوص در کشورهایی که نوع سیستم‌های آنها غیرمتمرکز است بحث توریست را بر عهده‌ شهرداری‌ها گذاشته‌اند.

  • توضيح درباره ساخت برج هاي ببش از 12 طبقه

وی با اشاره به حضور توریست‌ها در شهر تهران گفت: هم‌اکنون شاهد سیل توریست به شهر هستیم که امیدواریم شهرداری تهران نقش تأثیرگزاری را در این بخش داشته باشد.

قالیباف در ادامه به جلسه شورای عالی شهرسازی با شهرداری تهران و توافق برای جلوگیری از ساخت برج‌های بیش از 12 طبقه اشاره داشت و گفت: ساخت اینگونه برج‌ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: طرح جامع در شهر تهران را داریم که در بخشی از آن کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی موظف شدند که ضوابط و قوانین بلندمرتبه سازی را به تصویب برسانند.

قالیباف گفت: ضوابطی که در کمیسیون ماده 5 به تصویب می‌رسد همانند قانون بوده ضمن اینکه کمیسیون ماده 5 دارای 7 عضو است که یک عضو از آن از شهرداری و مابقی اعضا رؤسای سایر نهادها و وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی هستند.

شهردار تهران از تصویب ضوابط نهایی بلندمرتبه سازی در شورای عالی شهرسازی در یک الی دو جلسه آینده خبرداد و گفت: طبق توافقی که صورت گرفته است ساخت ساختمان‌های 12 طبقه به بالا در مناطق مختلف ممنوع شده است و چنانچه این موضوع مطرح شود باید در کمیسیون ماده 5 پیگیری شود.

کد خبر 305367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha