همشهری آنلاین: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای جلوگیری از اسراف و تبذیر و اتکا به تولید داخلی است و در مسیر رسیدن به اهداف آن نیازمند همراهی تمامی بازرگانان و فعالان اقتصادی کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت فعالیت‌های نیکوکارانه و اقتصادی علاء میرمحمد صادقی از فعالان باسابقه بخش خصوصی در اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران با اشاره به خصوصیات اخلاقی و اعتقادی او، تصریح کرئ: تکریم کسانی همچون آقای میرمحمد صادقی برای من که از فعالیت‌های ایشان اطلاع چندانی ندارم، کار آسانی نیست اما آنچه از ارتباط دیرپای خود با او دریافته‌ام این بوده است که ایشان به درستی، صداقت و پایبندی به شرع و حفظ ظواهر اسلامی مشهور بوده‌اند.

وی به نقش بازار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از آغاز انقلاب و از زمانی که امام (ره) نهضت خود را شروع کرد، یکی از عوامل مهم پشتیبانی از ایشان و انقلاب، بازاریان بودند؛ کسانی که با دل و جان و مال خود از انقلاب و امام حمایت می‌کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین عمده اتکای حوزه علمیه را به بازار دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون نیز حوزه علمیه با همه مخارجی که دارد، عمده اتکای خود را به بازار دارد که با خمس و زکات از طلاب پشتیبانی می‌کند.

محمدی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی وظیفه خطیری به عهده فعالان اقتصادی است تا با شناخت نیازهای امروز مردم و توجه به اصول اقتصاد مقاومتی که جلوگیری از اسراف و اتکا به تولید داخلی است و با عنایت به خداوند بتوانند ملت را از شرایط حساس کنونی و از این پیچ خطرناک که در آن قرار داریم به سلامت عبور دهند.

کد خبر 305425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha