همشهری آنلاین: سیستم ماهواره‌ای فرانسوی از معبد بالشامین که به تازگی توسط گروه داعش با خاک یکسان شده‌است، عکسبرداری فضایی انجام داده و لکه ننگ دیگری از جنایات این گروه را بر چهره زمین به ثبت رسانده‌است.

 

براساس گزارش BBC، اين معبد باستاني كه به قرن اول ميلادي تعلق داشته، توسط نيروهاي داعش منفجر شده و به تلي از خاك تبديل شده‌است.

عكس پيش از نابودي اين معبد تاريخي در 22 مي 2015 توسط سيستم رصدگر زمين Pleiades كه در اختيار شركت فضا و دفاع ايرباس قرار دارد، ثبت شده‌ است.

تصوير پس از ويراني در 25 آگوست 2015 ثبت شده و با وجود اينكه نسبت به عكس اول از زاويه ديد متفاوتي برخوردار است به وضوح مي‌توان خلاء معبد را در تصوير مشاهده كرد. تخريب كامل اين معبد به واسطه همين تصاوير ماهواره‌اي تاييد شده‌ است.

داعش در ماه مي كنترل منطقه پالميرا را به دست گرفت و نگراني‌هاي شديدي را براي سرنوشت اين منطقه ميراث فرهنگي يونسكو ايجاد كرد. نيروهاي داعش پيش از اين نيز چندين منطقه تاريخي و باستاني در عراق را با خاك يكسان ساخته‌اند. اين افراد باور دارند هر ساختمان و يا مجسمه‌اي كه القا كننده بت‌پرستي است بايد از بين برود.

يونسكو تخريب عامدانه ميراث فرهنگي سوريه را جنايت جنگي اعلام كرده‌است. ايرنا بوكوا مدير كل يونسكو داعش را به تلاش براي محروم كردن مردمان سوريه از دانش، هويت و تاريخ كشورشان متهم كرده‌ است. 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰