همشهری آنلاین: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آئین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای با عنوان «جایزه شهید چمران» برای دانش‌آموختگان‌ برتر دانشگاه‌ها در دوره پسادکتری اعطا می‌کند.

به گزارش تسنیم، بنیاد ملی نخبگان طي اطلاعيه‌اي در تشریح جزئيات «جایزه شهید چمران» آورده است:

  • دانش‌آموختگان دوره دکترای تخصصی (مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت) و دوره فوق تخصصی (مورد تأیید وزارت بهداشت) می‌توانند از این جایزه استفاده کنند.
  • دانش‌آموختگان مؤسسه‌های علمی داخل کشور، حداکثر سه سال و دانش‌آموختگان مؤسسه‌های علمی خارج از کشور حداکثر شش سال پس از زمان دانش‌آموختگی مجاز به استفاده از این جایزه هستند.
  • بررسی پرونده دانش‌آموختگان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان (http://soraya.bmn.ir) است و هیچ یک از مدارک به‌ طور حضوری تحویل نمی‌شود. علاوه بر این با توجه به محاسبه امتیازات از طریق نرم‌افزار تخصصی، لازم است همه اطلاعات به طور کامل در سامانه بارگذاری شود و درخواست متقاضیان هر چهار ماه یک‌ بار در سامانه بررسی و اعلام نتیجه می‌شود و صرفاً پس از پایان این زمان، امکان پاسخ‌گویی‌ وجود خواهد داشت.
  • دانش‌آموختگان باید اولاً حدنصاب لازم، دست‌ کم 450 امتیاز از «فعالیت‌های نخبگانی» را به‌دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دوره بررسی باشند.
  • مصادیق «فعالیت‌های نخبگانی» عبارت است از : موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فنّاورانه و ...)، کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد، برگزیده شدن در جشنواره‌های مورد تأیید بنیاد (مانند جشنواره‌های خوارزمی، رازی، فارابی، رویش و ...) و برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر ادبی و هنری یا ‌قرآنی مورد تأیید بنیاد. هریک از مصادیق فعالیت‌های نخبگانی دارای امتیازی خاص است و دانش‌آموختگان بر اساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌ها (و نه صرفاً احراز یکی از شرایط این بند) می‌توانند مشمول جایزه شهید چمران شوند.
  • تسهیلات اعطایی به مشمولان عبارت است از:
  1. گذراندن دوری پسادکتری زیرنظر استاد میزبان در یکی از دانشگاه‌ها / پژوهشگاه‌های‌ کشور مطابق مقررات بنیاد ملّی نخبگان
  2. دریافت حق‌الزحمه معادل با حقوق و مزایای استادیار پایه یک در سال پذیرش پژوهشگر
  3. دریافت اعتبار ارتباطات علمی برای شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی، عضویت در انجمن‌های علمی و ...
  4. پرداخت حق بیمه اشتغال و نیز حق بیمه تکمیلی پژوهشگر
  5. اعطای جایزه فرهنگ (شامل وام خرید/ ساخت مسکن، هدیه ازدواج و سایر موارد مصوّب)
کد خبر 305542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha