دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

بیشترین وقت جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارش برنامه‌ها و پروژه‌های مطالعاتی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری پایتخت اختصاص یافت.

شورای شهر

به همين منظور بابك نگاهداري، رئيس اين مركز در يكصد و هفتاد و هشتمين جلسه شوراي شهر تهران حضور پيدا كرد. وي علاوه بر ارائه گزارش، پيشنهادهاي 15عضو شورا را هم شنيد. نكاتي كه بيشتر آنها مبتني بر جلوگيري از كارهاي تكراري مطالعاتي و همچنين راه‌اندازي سامانه‌اي يكپارچه براي ثبت و ضبط تحقيقات انجام شده، بود.

اينطور كه رضا تقي‌پور، سخنگوي شوراي شهر تهران بعد از جلسه در جمع خبرنگاران گفت با ايجاد چنين سامانه‌اي تحقيقات صورت گرفته در اختيار مديران شهري، شوراهاي ساير استان‌ها و نهادهاي دولتي قرار مي‌گيرد.روز گذشته اعضاي شوراي شهر تهران همچنين پاسخ اعتراض فرمانداري نسبت به يك‌مصوبه را بررسي كردند. بر اين اساس، اعضا به ايرادات و ابهامات مدنظر فرمانداري درباره اساسنامه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب پاسخ داده و متن مورد نظر را به تصويب رساندند.

گفتني است مهدی چمران، رئیس شورا در پاسخ به اعتراض فرمانداری مبنی بر دریافت موافقت دستگاه ذیربط (وزارت صنعت، معدن و تجارت) براي تاسیس نمایشگاه‌ها پیشنهادي را ارائه داد. وي عنوان كرد: «در پاسخ به بند مورد تذکر تصریح شود که مجوز اولیه برای ایجاد نمایشگاه دریافت شده و برگزاری نمایشگاه نیاز به دریافت مجوز ندارد.

این در حالی است که این نمایشگاه آمادگی همکاری و هماهنگی را داشته و از این موضوع استقبال نیز می‌کند.» سومين دستور جلسه ديروز شورا نيز به بررسي 8 مورد اعتراض مالكين به آراي صادره بدوي كميسيون حفظ باغات اختصاص يافت‌.

  • ايجاد شهر برند پژوهشي ويژه اعضا

به گفته سخنگوي شوراي شهر، رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهرداري تهران هنگام گزارش خود در صحن شورا، به اين نكته اشاره كرد كه سطح پروژه‌های مطالعات شهری طي 2سال گذشته، دوبرابر شده است. بابك نگاهداري گفت: «در سال94 حدود 245 پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی در مرکز در حال انجام است که از این تعداد 18پروژه به اتمام رسیده، 119پروژه در مراحل انجام پژوهش است، 81پروژه در مرحله فراخوان و 27پروژه هم طرح موضوع شده و در مرحله قبل از فراخوان قرار دارد.» رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهرداري تهران ‌در بخش دیگر گزارش خود به پیشرفت کمی پروژه‌های مطالعاتی مرکز اشاره کرد كه آنها را به‌طور خلاصه در زير مي‌خوانيد:

  • در سال 92، 123 پروژه در دست مطالعه بوده که این رقم در سال 93 به 161 پروژه و در سال 94 تاكنون به 245 پروژه افزایش يافته است.
  • در حوزه انتشارات مركز مطالعات از چاپ 53 عنوان کتاب در سال 92 به 83 عنوان در سال 93 و 130 عنوان کتاب در سال 94 رسیده است.
  • مركز آمادگي لازم را براي ايجاد شهر برند پژوهشی ویژه اعضاي شورا پيدا كرده تا از طريق آن اعضا بتوانند طرح‌ها و مطالعات شهری مرتبط با حوزه‌های تخصصی خود را دراین مرکز دنبال کنند.

اينطور كه سخنگوي شوراي شهر تهران هم ديروز پس از اتمام جلسه در جمع خبرنگاران گفت‌ پیشنهاد شده اعتبار تحقیقاتی در اختیار اعضای شورا و کمیسیون‌ها قرار بگیرد تا اعضا بتوانند از اين طريق مطالعات و آينده‌نگري در رابطه با موضوعات مرتبط با مديريت شهری را به مرکز مطالعات سفارش بدهند. وي همچنين به بررسي ابعاد مختلف نمايشگاه فن بازار در صحن شورا اشاره كرد.‌

رضا تقي‌پور، سخنگوي شوراي شهر تهران پس از پايان جلسه ديروز‌ در پاسخ به اين سوال همشهري كه آيا امسال كميسيون‌هاي تخصصي شورا مانند سال گذشته گزارش عملكرد يكساله خود را در صحن ارائه مي‌كنند يا نه؟ گفت: «اين گزارش‌ها تا چند وقت ديگر آماده شده و حتما از مهرماه به بعد به نوبت در صحن شورا ارائه مي‌شود.»

  • از گرامیداشت هفته دولت تا تبریک تولد دبیرکل حزب‌الله لبنان

رئيس شوراي شهر تهران طبق روال جلسات گذشته، ديروز اشاراتي به سالروزهاي هفته جاري داشت و به تورق تاريخ پرداخت. مهدي چمران ضمن گرامیداشت هفته دولت ، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر را تسلیت گفت. وي سالروز شهادت سیدمحمد باقر حکیم و سید قطب متفکر و نویسنده مصری را گرامی داشت. چمران به سالروز ربوده شدن رهبر مفقود شیعیان لبنان امام موسی صدر در نهم شهريور اشاره كرد و سالروز تولد دبیرکل حزب‌الله لبنان را نيز تبریک گفت.

کد خبر 305557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha