دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

هفته فرهنگی تهران در مسکو چهارشنبه ۱۱ شهریورا آغاز می‌شود

بيست‌وهشتمين نمايشگاه كتاب مسكو عصر11 شهريور در حالي در يكي از بزرگ‌ترين بوستان‌هاي روسيه و جهان آغاز مي‌شود كه ايران به‌عنوان مهمان ويژه در اين دوره حضور دارد و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران هم با اجراي برنامه‌هاي ويژه، هفته فرهنگي تهران در مسكو را در حاشيه نمايشگاه برگزار مي‌كند.

به گزارش همشهري، «تهران - مسكو؛ سيماي فرهنگي 2‌پايتخت» نام اين هفته فرهنگي است كه از چهارشنبه 11تا يكشنبه 15شهريور به ميزباني بوستان « ودن خواه» برپا خواهد شد و براي هر روز آن برنامه‌هايي چون عصر شعر تهران، عصر فرهنگ و هنر تهران، عصر شاهنامه و عصر داستان تهران درنظر گرفته شده است، ضمن اينكه نمايشگاه عكس تهران و نمايشگاه كاريكاتور كتاب در محل برگزاري هفته فرهنگي تهران در مسكو ميزبان علاقه‌مندان است.

گروس عبدالملكيان، فاضل نظري، يولتان صادق و افشين يداللهي هنرمندان و چهره‌هاي ادبي حاضر در عصر شعر تهران خواهند بود كه ساعت 16روز پنجشنبه تازه‌ترين سروده‌ها و شعرهايشان را براي دوستداران زبان و ادب پارسي مي‌خوانند و تجربه‌هاي شعري خود را با مخاطبان روسي در ميان مي‌گذارند. برنامه روز جمعه به عصر فرهنگ و هنر تهران اختصاص دارد و قرار است با حضور مقام‌هاي رسمي ايران و روسيه، از تهران‌شناسان برجسته روس تجليل شود.

ميرجلال‌الدين كزازي چهره نام‌آشناي ادبيات ايران و شاهنامه‌پژوه برجسته، روز شنبه در عصر شاهنامه در كنار استادان شاهنامه‌خوان روسيه بخش‌هايي از يادگار جهاني ابوالقاسم فردوسي را براي حاضران در غرفه ايران روايت مي‌كند. نقالي ايراني بخش ديگري از اين ويژه‌برنامه است و سرانجام ساعت 14روز يكشنبه در آخرين روز نمايشگاه كتاب مسكو، عصر داستان تهران با حضور هوشنگ مرادي كرماني و قرائت داستان‌هاي برگزيده «جايزه داستان تهران» برگزار مي‌شود.

اجراي نمايش خيمه‌شب‌بازي گروه راگا به زبان انگليسي، اجراي موسيقي سنتي گروه وزيري به سرپرستي كيوان ساكت و خوانندگي محمد معتمدي، نقالي شاهنامه و تهران و عرضه ۳۰ هزار قطعه عكس سه‌بعدي تهران با ترجمه‌هاي روسي و انگليسي به همراه عينك مخصوص براي مخاطبان غرفه ايران، از ديگر برنامه‌هاي هفته فرهنگي در مسكو است.

سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به پيشنهاد و دعوت سفارت ايران در فرانسه براي نخستين بار پس از پيروزي انقلاب هفته فرهنگي تهران در پاريس را هم برنامه‌ريزي كرده و بهمن‌ماه امسال آن را در مقياسي بسيار گسترده با برنامه‌هاي فرهنگي هنري اجرا مي‌كند. اين برنامه‌ها در 5حوزه كتاب، سينما، موسيقي، عكس و دانشگاه برگزار مي‌شود.

کد خبر 305661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha