همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تدوین بسته سیاستی سهام عدالت، گفت: بخشی از بسته طراحی شده، مستلزم ارائه لایحه به مجلس است که به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

فارس نوشت: علی طیب نیا در حاشیه بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد دو لایحه جدید بانکی اظهار داشت: مواردی که در قانون بانکداری بدون ربا پیش بینی شده بود، به مباحث عقود اسلامی و حذف ربا از عملیاتی بانکی معطوف بود.

وی ادامه داد: حذف ربا از عملیات بانکی انتظارات حداقلی را برآورده می کند، در حالی که بانکداری اسلامی، اقتصاد اسلامی را به عنوان یک نظام می بیند و برای همه اجزای این نظام که شامل شبکه بانکی، بانک مرکزی و رویه های بانکی، مبتنی بر احکام اسلامی است.

وزیر اقتصاد با اشاره به جزئیات دو لایحه جدید بانکی، گفت: در لوایح جدید سعی شده بانکداری اسلامی به عنوان یک نظام دیده شود و صرفا به عقود اسلامی بسنده نشود، در عین حال چالش هایی که در بخش های مختلف وجود دارد، دیده شده و برنامه لازم برای آن در چارچوب دو لایحه دیده شده است.

طیب نیا در مورد جزئیات لایحه سهام عدالت، اظهار داشت: در بحث کارشناسی و مفصل با حضور کارشناسان بازار سرمایه، نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی مشکلاتی که سهام عدالت در حوزه مختلف با آن مواجه است، از افراد مشمول سهام عدالت گرفته تا سبد سهام واگذار شده، نحوه ساماندهی و مدیریت و شیوه آزادسازی سهام عدالت بررسی شد.

وی ادامه داد: سعی کردیم یک بسته سیاستی برای رفع همه این چالش ها و تامین دو هدف عمده ما طراحی شود؛ هدف اول این است که اقتصاد به صورت مردمی شود و عامه مردم در مدیریت و مالکیت بنگاه های اقتصادی نقش داشته باشند و هدف دوم این است که شرکت های بزرگ به صورت کارآمد مدیریت شوند.

طیب نیا افزود: این بسته سیاستی را توجه به این دو هدف و در جهت رفع چالش های موجود سهام عدالت طراحی شده و بخشی از آن مستلزم ارائه لایحه به مجلس است که از قبل این لایحه آمده شده و در کمیسیون اقتصادی دولت هم به تصویب رسیده و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

کد خبر 305768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha