همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد از تخلف یک عضو هیات علمی این دانشگاه در انتشار ۲۵۰ مقاله دیگران به نام خود خبر داد و گفت: به محض اطلاع از این موضوع، از مراجع ذیربط خواستیم تا فرد متخلف را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

دکتر حمید میرزاده

به گزارش ایرنا، دکتر حمید میرزاده در اولین همایش مسئولان مجله‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی از مدیران مسئولان این نشریات خواست تا در زمینه جلوگیری از سرقت علمی و ادبی، حساسیت زیادی به خرج دهند.

وی با بیان اینکه موارد تخلف علمی هر چند اندک، باز هم زیاد و غیرقابل قبول است، ادامه داد: تقلب علمی حتی اگر از سوی یک نفر صورت گیرد به اسم تمام محققان ایرانی تمام می‌شود و لکه ننگ آن بر دامن همه اعضای جامعه علمی کشور می‌نشیند.

میرزاده ادامه داد: اخیرا مطلع شدیم که یک نفر در دانشگاه آزاد، 250 مقاله متعلق به دیگران را به نام خود در نشریات علمی منتشر کرده است كه بلافاصله پس از اطلاع، طی نامه‌ای خواستیم تا وی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

رئيس دانشگاه آزاد افزود: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد متوجه شد این فرد از کشور خارج شده و شخصا باز هم از معاونت پژوهشی خواستم که موضوع تخلف علمی را به هر مرکز و محلی که وی درآنجا مشغول به فعالیت شده است، متذکر شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سرقت علمی مانند این است که فردی به خاطر قرآن خواندن، کتاب قرآن را بدزدد لذا باید جلوی این امر زشت و قبیح گرفته شود.

رییس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز سیستم‌های پیشرفته‌ای در دانشگاه‌ها به کار گرفته می‌شود که تقلب علمی و ادبی را شناسایی کرده و مانع آن می‌شود ولی شأن یک عضو هیات علمی ایجاب می‌کند که اصلاً وارد این مقوله نشود.

  • هر چهار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد، یک مقاله ISI تولید می‌کند

میرزاده با ابراز نارضایتی از میزان تولید مقالات علمی اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد، گفت: با وجود 32 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد انتظار می‌رود سالانه 32 هزار مقاله در دانشگاه تولید شود که متاسفانه می‌بینیم به ازای هر چهار عضو هیات علمی، یک مقاله ISI در سال تولید می‌شود اين درحاليست كه این رقم در وزارت بهداشت، تولید یک مقاله به ازای 1.2 عضو هیات علمی و در وزارت علوم، تولید یک مقاله به ازای هر دو نفر هیات علمی است.

میرزاده با بیان اینکه اکنون 37 درصد آموزش عالی کشور و 56 درصد تحصیلات تکمیلی ایران در دست دانشگاه آزاد است، بیان داشت: با وجود 500 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد، انتظار بیشتری در زمینه تولید مقاله از این دانشگاه می‌رود.

کد خبر 305784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha