سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

با آغـاز اکــران فیلـم «محمدرسول‌الله»(ص) سینماهای ایران در آخرین ‌ماه فصل تابستان رنگ‌وبوی دیگری گرفت.

با وجود پيوستن فيلم‌هايي چون نهنگ عنبر و گينس به باشگاه ميلياردي‌ها در مدت اكران بيش از 10هفته، محمدرسول‌الله(ص) مجيد مجيدي در عرض كمتر از يك هفته به فروش يك ميلياردي دست يافت. مدير فروش فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» اعلام كرد: آمار فروش اين اثر سينمايي در تهران و شهرستان‌ها در كمتر از يك هفته به مرز يك ميليارد تومان رسيده است.

به گفته همايون خزاعي‌فر مدير فروش نورتابان كه پخش فيلم محمدرسول‌الله را بر عهده دارد، اين آمار مربوط به سالن‌هايي است كه مجهز به سيستم مكانيزه فروش بليت هستند، بوده و با احتساب آمار فروش در اين سال‌ها فروش اين فيلم به مرز يك ميليارد تومان رسيده است. حال بايد ديد در شرايطي كه ساخته مجيد مجيدي توانسته در كمتر از يك هفته چنين فروش بالايي را داشته باشد، با اتمام اكرانش چه ركوردي را در فروش سينماي ايران به جا مي‌گذارد.

ديگر فيلم‌هاي روي پرده نيز اكران خود را در سرگروه‌هاي سينمايي مشخص شده ادامه مي‌دهند. «قندون جهيزيه» نخستين فيلم بلند علي ملاقلي‌پور بعد از 20روز اكران در تهران به فروش 440ميليون توماني رسيده و اين فيلم در 2هفته اكران خود در شهرستان‌ها 155ميليون تومان فروخته است. قندون جهيزيه اكران خود را در 20سالن سينمايي تهران و 15سالن شهرستان‌ها ادامه مي‌دهد.

با به پايان رسيدن قرارداد اكران فيلم «نهنگ عنبر» به كارگرداني سامان مقدم، اين فيلم تنها در سينما كورش اكران دارد و تا به امروز فروش اين فيلم در تهران و شهرستان‌ها به 7ميليارد و 300ميليون تومان رسيده است. «دوران عاشقي» نهمين ساخته عليرضا رئيسيان نيز با دراختيار داشتن 20سالن در تهران به فروش يك ميليارد و 200تومان رسيده و اين در حالي است كه دوران عاشقي 50سالن نمايش در شهرستان‌ها را در اختيار داشته و در اكران خود در شهرستان‌ها فروش 680ميليون توماني داشته است. «مردن به وقت شهريور» هم در پنجمين هفته اكران خود به فروش بيش از نيم‌ميلياردي رسيده است. فيلم دوم هاتف عليمرداني در 17سالن سينما نمايش خود را در سرگروهي سينما آزادي ادامه مي‌دهد.

اكران فيلم «عصر يخبندان» مصطفي كيايي نيز همچنان در سرگروهي سينما استقلال ادامه دارد. آخرين ساخته مصطفي كيايي در مجموع 2ميليارد و 600ميليون تومان فروش داشته، عصر يخبندان در حال حاضر در تعداد محدودي از سالن‌هاي سينماي تهران و شهرستان‌ها به نمايش در مي‌آيد كه درصورت پايين آمدن كف فروش اين فيلم، «مزار شريف» عبدالحسن برزيده اكرانش را آغاز خواهد كرد. گروه هنر و تجربه نيز در حال حاضر فيلم‌هاي «يحيي سكوت نمي‌كند»، «فردا»، «اعترافات ذهن خطرناك من»، «316»، «ماهي گربه و مستندهاي آتلان»، «من مي‌خوام شاه بشم» و... را روي پرده دارد.

کد خبر 305818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha