سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

پس از گذشت ۳ سال از تحقیقات در پرونده مرگ مرد جوان برای قاضی محرز شد که مأمور پلیس دست به قتل عمدی زده و او دیروز بازداشت شد.

ماجراي اين پرونده به 4فروردين‌ماه سال91 برمي‌گردد. آن روز 3سرنشين يك پژو 206به‌خاطر اختلافاتي كه با مرد مغازه‌داري در شرق تهران داشتند، با قمه انگشت او را قطع كردند. وقتي پليس در صحنه حاضر شد يكي از آنها با قمه و ديگري با شمشير در حال قدرت‌نمايي بودند و به سمت ماموران رفتند.

همان لحظه گروهبان يكم كلانتري كه جواني 19ساله بود و يك ماهي مي‌شد استخدام پليس شده بود، اسلحه لورور خود را درآورد و گلوله‌اي شليك شد. در آن لحظه هيچ‌كس نمي‌دانست كه گلوله به كمر يكي از سرنشينان206 برخورد كرده است. اين مرد وقتي دستگير شد حال مساعدي نداشت حتي آثار شليك گلوله و خون نيز ديده نمي‌شد.

در چنين شرايطي او به كلانتري منتقل شد و پس از20روز به كام مرگ رفت. مأمور پليس كه هم‌اكنون در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفته روز گذشته به شعبه دوم دادسراي جنايي تهران منتقل شد. او به بازپرس بستان‌زاده چنين گفت: ما 2نفر از سرنشينان پژو206 را كه مسلح بودند و با قمه و شمشير اقدام به قدرت‌نمايي مي‌كردند دستگير كرديم.

اما هنگام دستگيري يكي از آنها با قمه به سمت من حمله كرد، چون خيلي با اسلحه كار نكرده بودم يكدفعه گلوله‌اي شليك شد كه گويا يكراست به كمر يكي از متهماني كه قصد فرار داشت، برخورد كرد. وي ادامه داد: پس از اين حادثه كميسيون تشكيل شد و اعلام كردند كه قانون به‌كارگيري سلاح را رعايت نكرده‌ام.

در نهايت 60درصد ناجا به‌خاطر عدم‌بازرسي بدني متهم و استفاده از نيروهاي كم تجربه با كمتر از 2سال سابقه، 20 درصد من، 15درصد متهم و 5درصد قصور پزشكي علت مرگ تشخيص داده شد. پس از تكميل تحقيقات و شكايت خانواده قرباني، قتل عمد محرز شد و مأمور پليس با قرار قانوني بازداشت شد.

کد خبر 305819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha