همشهری‌آنلاین: طی مراسمی که روز دوشنبه ۹ شهریور ماه ۱۳۹۴ (۳۱ آگوست ۲۰۱۵) در محل اگزیم بانگ کره‌جنوبی برگزار شد، یادداشت تفاهم مربوط به موافقت اگزیم بانک کره‌جنوبی برای تخصیص اعتبار ۵ میلیارد دلاری جهت ساخت بیمارستان و مراکز تحقیقات پزشکی و دارویی در ایران به امضا رسید .

امضا یادداشت تفاهم تخصیص اعتبار ۵ میلیارد دلاری بین سازمان سرمایه گذاری ایران و اگزیم بانک کره جنوبی

به گزارش همشهري‌آنلاين به نقل از سفارت ايران در كره‌جنوبي، این یاداشت تفاهم توسط اوشانی مدیر کل دفتر مجامع، موسسات و سازمان‌های بین‌المللی سازمان توسعه سرمایه‌گذاری و یانگ سو کیم مدیر اجرایی اگزیم بانک کره‌جنویی در حضور طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران و لی رئیس کل اگزیم بانک به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، بانک کره‌ای متعهد می‌شود که اعتباری در حدود 5 میلیارد دلار برای ساخت بیمارستان، مرکز تحقیقیات پزشکی و مرکز دارویی تخصیص داده تا شرکت‌های ایرانی و کره‌ای بتوانند نسبت به تاسیس و راه‌اندازی آنها اقدام نمایند.

مذاکرات مربوط به این پروژه از سال گذشته آغاز که نهایتا با امضا این یادداشت تفاهم وارد مرحله اجرایی و عملی گردید.

اشتیاق شرکت‌های کره‌ای به حضور در بازار ایران و سرمایه‌گذاری در آن، موجب گردیده که بانک‌های کره‌ای درصدد اتخاذ تدابیری برای تامین پروژه‌های سرمایه‌گذاری (فاینانس) در ایران باشند.

علاوه بر اگزیم بانک، چند بانک دیگر این کشور نیز آمادگی خود را برای دریافت پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تخصیص اعتبار لازم برای اجرای آن را اعلام نموده‌اند.

کد خبر 305825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha