همشهری‌آنلاین: دبیر سومین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی ضمن تشریح محورها و موضوعات اصلی این کنفرانس، هدف از برگزاری این نشست را ارتقای سطح علمی و عملی فعالان عرصه روابط‌عمومی دانست.

علی شوقی‌بنام

علی شوقی‌بنام در این باره گفت: سومین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی روی چهار موضوع محوری و اساسی متمرکز شده تا ضمن پرداختن به موضوعات روز حوزه روابط‌عمومی که مورد مطالبه و تقاضای بسیاری از کارشناسان و مخاطبان است، اقداماتی موثر در حوزه روابط‌عمومی حرفه‌ای نیز صورت دهد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های این کنفرانس اعلام کرد: با توجه به نقش مهم رسانه‌های اجتماعی در تعاملات حرفه‌ای، در سومین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی، دکتر حسین امامی در مورد موضوع «روابط عمومی حرفه‌ای و حضور موثر در رسانه‌های اجتماعی» سخن خواهد گفت و از این زاویه به موضوع خواهند پرداخت که در روابط‌عمومی حرفه‌ای زمانی می‌توان از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد که توان و ظرفیت لازم ایجاد و مورد استفاده قرار گرفته باشد. همچنین با توجه به نقش مهم مخاطب در رسانه‌های اجتماعی، در ارتباطاتی که از طریق رسانه‌های اجتماعی برقرار می‌شود مخاطب تنها شنونده نیست و خود به عنوان یک کنشگر فعال در این تعامل دو سویه حضور خواهد داشت.

مدیر هنری ماهنامه مدیریت ارتباطات،‌ افزود: اساسا نگاه مثبت و تاکید بر مثبت‌اندیشی به خصوص در سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی که آحاد جامعه با آن سر و کاردارند،‌ موضوعی اساسی و کارآمد است که باید به درستی مورد توجه قرار گیرد تا توفیقات لازم برای تاثیرگذاری بر مخاطب فراهم شود، به همین دلیل «روانشناسی مثبت‌نگر و روابط‌عمومی حرفه‌ای» یکی  دیگر از موضوعات اصلی و محوری در این کنفرانس است که دکتر علی محمد گودرزی درباره آن با مخاطبان و شرکت‌کنندگان سخن خواهند گفت.

عضو شورای سیاست‌گذاری و برگزاری هفته روابط‌عمومی با ذکر این موضوع که روابط‌عمومی حرفه‌ای بدون دانستن مهارت‌ها و فنون تخصصی این حرفه معنا پیدا نمی‌کند، ادامه داد: مهارت‌ها و فنون لازم برای داشتن یک روابط‌عمومی موثر و کارآمد درگرو آموزش و آشنایی دست اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی با این فنون و مهارت‌هاست و از آن جایی که داشتن قابلیت‌های لازم برای حضور در یک روابط‌عمومی حرفه‌ای تنها با تلاش، ممارست، آموزش و تجربه به دست می آید،‌ علی محمد بیدار مغز در خصوص روابط‌عمومی حرفه‌ای و اصول و فنون مذاکره و شیوه‌های مذاکره موثر مطالب و موضوعاتی را ارائه می‌نماید.

شوقی بنام افزود: هر سازمان و نهاد و شرکتی زمانی می‌تواند موفق عمل کند که بتواند تبدیل به یک برند شود. با توجه به این موضوع واحدهای روابط‌عمومی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در فرآیند ایجاد گفتمان تحقق بازآفرینی برند در درون و برون سازمان شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: بازآفرینی برند بیش از آنکه نیاز به تبلیغ داشته باشد، محتاج گفتمان‌سازی حول تحول ایجاد شده و در شرف ایجاد است و روابط‌عمومی‌های حرفه‌ای و مدرن مدیریت این گفتمان‌سازی را در درون و برون سازمان برعهده دارند و با توجه به موارد مطرح شده، روابط‌عمومی حرفه‌ای و بازطراحی برند موضوعی است که رضا گنجوی در خصوص آن با شرکت‌کنندگان در این کنفرانس و علاقه‌مندان به حوزه برند و برندسازی سخن خواهد گفت.

دبیر سومین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی در پایان اعلام کرد: همزمان با این کنفرانس و در روز برگزاری آن پنل تخصصی تشریفات در روابط‌عمومی نیز برگزار خواهد شد که در این پنل غلامرضا کاظمی‌دینان، امیر عباس تقی‌پور،‌ داود زارعیان و علی محمد بیدارمغز در خصوص تشریفات در روابط‌عمومی و جایگاه آن برای بهره‌گیری در مسیر روابط‌عمومی حرفه‌ای، با شرکت‌کنندگان به بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

کد خبر 305842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha