چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مینیون‌ها از دیگر شخصیت‌های فرعی کارتون‌های سینمایی هستند که به خاطر محبوبیتشان، تبدیل به قهرمانان اصلی یک فیلم مستقل شده‌اند

مینیون

سال ۲۰۱۵ بدون شک بهترین تجربه یونیورسال در تاریخ سینمای جهان است.

اکران تعدادی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال و به دست آوردن چند میلیارد سود آن هم در حضور آثاری همچون «انتقامجویان» می‌تواند به خوبی نشان دهد که این کمپانی در آینده تبدیل به یکی از رقبای اصلی برادران وارنر، دیزنی و فاکس می‌شود.

وجود مينيون‌ها یکی از دلایل اصلی موفقیت اين انیمیشن سینمایی است؛ انیمیشنی که براساس شخصیت‌های زرد رنگ و احمق مجموعه فیلم‌های «من نفرت‌انگیز» ساخته شده و با بودجه پایینی که در اختیار داشت، اکنون یکی از کاندیدا‌های میلیاردی گیشه است.

مساله‌ای که بیش از پیش بر اهمیت این فیلم می‌افزاید، نقش مينيون‌‌ها به عنوان شخصیت‌های جانبی است که اکنون خود میزبان فیلمی مستقل شده‌اند.

طی چند سال اخیر چنین اتفاقی برای دیگر شخصیت‌های معروف انیمیشن‌های سینمایی رخ داده و به مرور شرایط را برای موفقیت آثار مشابه به وجود آورده.

در این میان نقش کارگردان‌های من نفرت‌انگیز بیش از گذشته پررنگ شده؛ کسانی که پیش از این اثر خاصی را در کارنامه نداشتند، اما به یکباره توانستند فیلمی را تولید کنند که تبدیل به یکی از نماد‌های تبلیغاتی چند سال اخیر شود.

  • مقابله با ستاره‌های قدیمی سینما

نمادسازی در دنیای امروز سینمای جهان، کاری به شدت سخت است. سال‌ها پیش دیزنی توانست با ساخت شخصیت‌هایی جالب توجه بخش عمده‌ای از گنجایش نماد‌های به اصطلاح کارتونی را به خود اختصاص دهد.

بعد از سال‌ها که شخصیت‌های کمدی دیزنی و در ادامه آن برادران وارنر محبوبیت قابل‌توجهی به دست آوردند، در ‌‌نهایت، این مينيون‌‌ها بودند که با حضور در قسمت اول من نفرت‌انگیز به یکباره در میان قشر اعظمی از مخاطب‌های انیمیشنی تبدیل به چهره شاخص شدند.

اصلی‌ترین دلیلی که مينيون‌‌ها توانستند به چنین محبوبیتی دست پیدا کنند، محدود نبودن آنها به زبان یا منطقه‌ای خاص بود.

همین موضوع باعث شده به سرعت این موجودات زردرنگ در نقاط مختلف دنیا به محبوبیتی قابل توجه دست پیدا کنند، نکته‌ای که بسیاری از قهرمان‌های دیگر شرکت‌ها همچون دیزنی و برادران وارنر از آن بی‌بهره بودند.

  • اين موجودات زرداحمق

این موجودات زرد احمقسال ۲۰۱۱ دریم ورکز با عرضه گربه چکمه‌پوش نشان داد که می‌توان از شخصیت جانبی‌های فیلم‌های موفق باز هم به درآمدزایی رسید.

زمانی که گربه چکمه‌پوش اکران شد، بيشتر کار‌شناس‌ها انتظار شکستی سخت را برای این فیلم می‌کشیدند، اما در ‌‌نهایت ساخته کریس میلر توانست در گیشه موفق ظاهر شده و با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد تبدیل به یکی از انیمیشن‌های پرفروش چند سال اخیر هالیوود شود.

مسوولان یونیورسال که با اکران قسمت اول من نفرت‌انگیز به گنجی بزرگ از فرصت‌ها رسیده بودند، تصمیم گرفتند ساخت چند انیمیشن کوتاه را بر اساس مينيون‌‌ها در دستور کار قرار دهند.

هرچند این انیمیشن‌ها نتوانستند با نمونه‌های ساخته‌شده توسط پیکسار رقابت کنند، اما در ‌‌نهایت موفقیت چشمگیر قسمت دوم به آنها ثابت کرد که می‌توان فیلمی کاملا مجزا را براساس مينيون‌‌ها به اکران درآورد.

پیر کافين به عنوان یکی از دو خالق اصلی این مجموعه دست به کار شده و در ابتدا مجبور شد مراحل تولید فیلم شخصی خود را عقب بیندازد.

کافین این بار با همکاری کایل بالدا که پیش از این به عنوان انیماتور در پیکسار حضور داشت، مراحل ساخت مينيون‌‌ها را شروع کرد.

  • درجست و جوي نفرت انگيزها

از‌‌ همان ابتدا تصمیم بر این شد که داستان فیلم جدید، زمانی قبل‌تر از حضور گورو (شخصیت اصلی من نفرت‌انگیز) به عنوان دوست مينيون‌‌ها را روایت کند.

کافین سعی کرده با ساخت مينيون‌‌ها نه‌تنها داستانی ابتدایی و پیدایشی را برای این موجودات عجیب و غریب روایت کند، بلکه نشان دهد مينيون‌‌ها تنها به یک چیز فکر می‌کنند و آن پیدا کردن صاحبی نفرت‌انگیز است.

از‌‌ همان ابتدای تاریخ بشریت مينيون‌‌ها به شکل موجوداتی تک‌سلولی و البته زرد رنگ به وجود آمده و به مرور پیشرفت کرده‌اند. آنها در طول تاریخ به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند تا از میان شخصیت‌های مهم تاریخی همچون فرعون، ناپلئون و... نفرت‌انگیز‌ترین رئیس ممکن را پیدا کنند که در ‌‌نهایت با گورو مواجه می‌شوند و ادامه داستان...

شاید بزرگ‌ترین ضعف فیلم همین داستان آن باشد. هرچند حضور شخصیت‌هایی همچون یتی، دراکولا یا حتی یک دایناسور تیرکس می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را در اختیار داشته باشد، اما تمامی آنها به سرعت از روند اصلی فیلم خارج شده و این اسکارلت اورکیل با صداگذاری ساندرا بولاک است که تبدیل به شخصیت منفی فیلم می‌شود.

البته در کنار او «جان هم» نیز به عنوان شوهر اسکارلت حضور دارد.

  • زردهاي يك ميلياردي

انيميشن مينيون‌‌ها در گیشه عملکرد بسیار خوبی داشته و با در اختیار داشتن بودجه‌ای ۷۴ میلیون دلاری به فروشی معادل ۹۷۰میلیون دلار رسیده که برای انیمیشنی این‌چنینی بی‌سابقه است.

تاکنون پیکسار و دیزنی با دو فیلم داستان اسباب‌بازی ۳ و منجمد موفق شده بودند مرز یک میلیارد دلار را رد کنند؛ افتخاری که به احتمال فراوان طی هفته‌های آینده به مينيون‌‌ها نیز اختصاص پیدا می‌کند.

  • دنيايي ازجنس تبليغات

مطمئنا شما هم با تبلیغاتی مواجه شده‌اید که ارتباطی به مجموعه فیلم‌های من نفرت‌انگیز ندارند، ولی مينيون‌‌ها در آن حضور دارند.
بعد از افزایش چشمگیر محبوبیت این موجودات، یونیورسال برخلاف شرکت‌های دیگر همچون دیزنی تصمیم گرفت، از موجودات زرد رنگ و احمق خود به درآمد چشمگیری برسد.

در حال حاضر این شرکت مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت پارکی تفریحی بر اساس این شخصیت‌هاست. در کنار این موضوع مينيون‌‌ها سالیانه در تعداد زیادی تبلیغ تلویزیونی غیرمرتبط به یونیورسال همچون مک دونالد حضور دارند.

مسوولان استودیوی سازنده به طور رسمی اعلام کرد که در زمان اکران قسمت دوم این مجموعه، موفق شده‌اند چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار را تنها از تبلیغات به دست آورند.

حال این نکته را نیز در نظر بگیرید که حضور مينيون‌‌ها در تبلیغات دیگر محصولات نه تنها برای یونیورسال سود به همراه دارد، بلکه برای برند مينيون‌‌ها نیز تاثیرگذار است.

پیش از اکران فیلم سینمایی مينيون‌‌ها مشخص شد که مجموعه ۲۵۰ میلیون دلار تنها از تبلیغات غیرمستقیم درآمد كسب كرده که رقمی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

نکته‌ای که تهیه‌کننده‌های این مجموعه را همواره به ساخت قسمت‌های جدید راغب می‌کند، هزینه ساخت پایین است. برخلاف تولیدات پیکسار که هرکدام چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار آب می‌خورند، پیر کافین و کریس ريناد هر کدام از قسمت‌های این مجموعه را با بودجه‌ای زیر ۱۰۰ میلیون ساخته و با سودی چشمگیر مواجه شده‌اند.

اگر انيميشن مينيون‌‌ها همین طور به عملکرد مثبت خود در گیشه‌ها ادامه دهد، می‌توان انتظار داشت که به سومین انیمیشن يك میلیاردی تاریخ تبدیل شود.

منبع:همشهري جوان

کد خبر 305875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha