همشهری آنلاین: مجلس خبرگان رهبری در پایان هجدهمین اجلاسیه‌ای خود طی بیانیه‌ای در خصوص موضوعات برجام، انتخابات، مدیریت اقتصادی کشور، حج، دانش و علم و فرهنگ تاکیداتی اعلام داشت.

مجلس خبرگان

فارس نوشت: متن بیانیه هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبرى به شرح زیر است:

امت وفادار و بزرگوار ایران اسلامى!

مجلس خبرگان رهبرى، ضمن تبریک دهه کرامت؛ به ویژه ولادت باسعادت حضرت على بن موسى الرضا «علیه آلاف التحیة و الثناء» و تقدیر و تشکر از حضور باشکوه شما مردم مؤمن در راهپیمایى روز قدس، در پایان هجدهمین اجلاس دوره چهارم، پس از بحث و تبادل نظرپیرامون اهم مباحث داخلى و بین المللى، نکات زیر را مورد تأکید قرار مى‏دهد:

1. ولایت فقیه محکم ترین سدّى است که در عصر غیبت، همواره در مقابل تهاجم استکبار ایستادگى کرده است؛ از فتواى تحریم تنباکو گرفته تا فتاواى جهادیه فقهاى عظام شیعه و نهضت مشروطیت و قیام امام خمینى«قدس سره» در برابر رژیم طاغوت پهلوى و استقرار نظام اسلامى و زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‏‌الله خامنه‏‌اى «مدظله العالى» در برابر توطئه‌ها و فتنه‌هاى داخلى و خارجى و حفظ «اسلامیت» و «جمهوریت» نظام. مجلس خبرگان رهبرى، بیعت مجدد خود با ولایت فقیه و آرمان‌هاى والاى بنیانگذار انقلاب اسلامى را اعلام مي‌دارد.

2. امت فهیم ایران به حول و قوه الهى، خود را براى برگزارى پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبرى و دهمین انتخابات مجلس شوراى اسلامى در اسفندماه آماده مى‌کند تا با حضور حماسى خود برگى دیگر از دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامى را ورق زند. مجلس خبرگان رهبرى از آحاد ملت، انتظار دارد پرشورتر از گذشته در صحنه این دو انتخاب مهم و سرنوشت ساز حضور یابند و با حفظ انسجام، همبستگى و هوشیارى و سالم نگاه داشتن فضاى جامعه و پرهیز از تفرقه، نمایندگانى متعهد به قانون اساسى و ارزش‌هاى اسلامى، ملتزم به ولایت فقیه، عالم و متخصص، باتقوا و شجاع و مدافع حقوق محرومان را انتخاب نمایند. ما ضمن تقدیر از تلاش‌هاى همه دست اندرکاران امر انتخابات، از شوراى محترم نگهبان مى‌خواهیم که با اعمال نظارت استصوابی در راستاى صیانت از شرع مقدس و قانون اساسى، در بررسى صلاحیت‌ها دقت لازم را به عمل آورند.

3. ضمن تقدیر از زحمات دولت در کاهش تورم، اجراى طرح تحول سلامت، برنامه‌ریزى براى ادامه حرکت علمى کشور، تلاش براى مدیریت مصرف آب و غیره با گرامی داشت یاد و خاطره دولتمردان شهید، رجایى و باهنر از رئیس جمهور محترم و مسؤولان نظام اسلامى مي‌‏خواهیم نسبت به حفظ، صیانت و تعمیق فرهنگ اسلامى ـ ایرانى، تقویت هویت ملى و انقلابى، پاسدارى از فرهنگ ایثار، شهادت، حجاب و عفاف، ترویج ارزش‌ها، اهتمام، به قانون امر به معروف و نهی از منکر و بیان صریح مواضع انقلابى، تلاش کنند و با رصد توطئه‌هاى دشمنان که فرهنگ اسلامى را نشانه رفته‌اند؛ مراقب برخی حرکت‌هاى آشکار و پنهان داخلى و خارجى بوده و با سالم سازى فضاى فرهنگى، «مدیریت عرصه فرهنگ بر مبناى اصول و شعارهاى امام و انقلاب» و عرضه محتواى غنى دینى و ملى، مانع گسترش فرهنگ پلید استکبارى و استعمارى در جامعه شوند.

4. از مسئولان می‌خواهیم با تکیه بر شعار «ما مى‌توانیم» و اتکاء به توانمندى هاى داخلى، نسبت به حمایت از بخش خصوصى، تولیدکنندگان و صنعتگران داخلى، شرکت های دانش بیان، کاهش وابستگى‏ بودجه ی کشور به نفت، تلاش براى کاهش فاصله طبقاتى و جلوگیرى از ورود کالاهاى قاچاق، تشریفاتى و تجملاتى و نیز کالاهایى که مشابه داخلى‏ دارند؛ اهتمام ویژه داشته باشند و با نظارت لازم برای بهبود کیفیت اقلام داخلی اقدام کنند و با توسعه نظارت و تعمیق آن و برخورد سریع، قاطع و بی‌تبعیض با متخلفان اقتصادی، راه شکل‌گیری تخلفات بعدی را ببندند.

هم چنین در روند حرکت عمومى کشور، تداوم خصومت دشمنان، هوشیارى در مقابل رخنه و نفوذ بیگانگان، پرهیز از حاشیه سازى، حفظ ارزش‌ها و مبانى امام و انقلاب اسلامى و آمادگى و هوشیارى همه جانبه در مقابله با استکبار جهانى بویژه شیطان بزرگ و رژیم غاصب اسرائیل، برنامه‌ریزى براى رشد و توسعه نهادهاى دانش بنیان و حفظ و تقویت شتاب علمى و بهره‌ورى و به کارگیرى نیروها و سرمایه‌هاى عظیم انسانى و ایجاد زمینه‌هاى کسب و کار و اشتغال مناسب براى آنان بویژه متخصصان و نخبگان، توجه به عدالت در مسیر پیشرفت، مدیریت جدى بازرگانى خارجى و تدوین برنامه‌‏اى منسجم و زمان‌بندى شده براى تحقق اقتصاد مقاومتى، باید مورد توجه کامل مسئولان قرار داشته باشد.

5. با قدردانى از تلاش‌هاى تیم مذاکره کننده هسته‏‌اى، از شوراى عالى امنیت ملى و نمایندگان محترم مجلس شوراى اسلامى مى‏‌خواهیم تا با حفظ وفاق ملى و دقت نظر در مفاد «برجام»، رعایت اصول قانون اساسى، خط قرمزهاى نظام، رهنمودهاى مقام معظم رهبرى و مصالح عالیه کشور را سرلوحه کار خود قرار دهند تا علاوه بر حفظ دستآوردهاى علمى و فنآورى صلح آمیز هسته‌‏اى، جلوى هرگونه فریبکارى، زیاده خواهى و سوء استفاده احتمالى از سوى آمریکا و هم پیمانانش گرفته شود.

6. در سال «همدلى و همزبانى ملت و دولت» بر تقویت قواى سه گانه تأکید مى‌کنیم و تضعیف هر یک از ارکان حاکمیت را از سوى مسئولان و جریانات سیاسى، برخلاف مصالح عمومى جامعه و موجب نفوذ دشمنان مى‌دانیم. بى‌شک دولت، مجلس، قوه قضائیه، شوراى نگهبان و سایر نهادها، خود را تابع ولى فقیه دانسته، در چارچوب سیاست‌ها و رهنمودهاى مقام معظم رهبرى حرکت نموده و خود را در قبال پاسخگویى به پیشگاه الهى و مطالبات مردم مسئول مي‌دانند.

7. با توجه به روحیه ضد استعماری ملت بزرگ ایران در طول تاریخ و بزرگداشت روز مبارزه با استعمار، ضمن تقبیح توطئه‌هاى شوم مستکبران و اذناب آنان جهت تجزیه کشورهاى اسلامى به ویژه جنایت دولت سعودى در حمله به مردم بى دفاع و مظلوم یمن و کمک به جنایتکاران تکفیرى براى کشتار مسلمانان و ایجاد ناامنى در کشورهاى فلسطین، عراق، سوریه، بحرین و یمن از حافظان امنیت جمهورى اسلامى قدردانى کرده، امنیت و آرامش کشورهاى مظلوم منطقه را از خداوند متعال مسئلت مىي‌نمائیم.

8. با تأکید بر حج ابراهیمى و عمل به رهنمودهاى امام راحل و مقام معظم رهبرى از حاجیان بیت‌الله الحرام مي‌‏خواهیم ضمن اغتنام این فرصت عظیم علاوه بر تلاش براى انجام صحیح مناسک و اعمال عبادى حج بر روح حقیقى و معنوى حاکم بر این اعمال، توجه بیشترى داشته و با حفظ وحدت، برائت خود را از مشرکان و مستکبران جهان اعلام دارند.

9. در آستانه سال تحصیلى و بازگشایى مدارس، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشى بر رشد و توسعه علمى و عملى و کسب فضائل اخلاقى و اسلامى دانش آموزان، طلاب و دانشجویان و تقویت باورهاى دینى و انقلابى و ایجاد بسترهاى تعالى آنان از سوى مسئولان، اساتید و معلمان عزیز تأکید نموده، از زحمات و تلاشهاى این عزیزان قدردانى مى‌کنیم.

در پایان ضمن آرزوى علو درجات براى روح ملکوتى حضرت امام خمینى«قدس سره» و شهداى والامقام انقلاب اسلامى، توفیقات روزافزون و سلامتى مقام معظم رهبرى، حضرت آیت‌الله خامنه‏‌اى«مدظله العالى» را از خداوند متعال مسئلت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله

کد خبر 305939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha