همشهری آنلاین: افزایش سن توان بینایی شما را تغییر می‌دهد و ممکن است هنگام رانندگی دچار اشکال بینایی شوید.

افراد سالمندی که پشت فرمان ماشین می‌نشینند، باید این توصیه‌ها را رعایت کنند:

- نسخه نمره عینک‌تان را به‌روز نگهدارید و همیشه عینکتان را هنگام رانندگی به چشم بزنید. عینک‌های با نمره‌های قدیمی را به چشم نزنید و آینه‌بغل بسیار بزرگ روی ماشینتان با دید کناری‌تان تداخل می‌کنند، روی ماشین نگذارید.

- لنزهای رنگی یا عینک‌های آفتابی را به چشم نزنید و شیشه‌های ماشین را دودی نکنید. اگر در دیدن در نور کم مشکل دارید، در ساعات ابتدای طلوع آفتاب یا هنگام غروب آفتاب یا در تاریکی رانندگی نکنید.

- اطمینان حاصل کنید که شیشه‌های ماشین، آینه‌ها و چراغ‌های جلو تمیز هستند، تابش نور چراغ‌های جلو در جهت درستی است و نشانگرهای جلوی داشبورد روشن و قابل‌خواندن هستند.

- ارتفاع صندلی‌تان باید بلند باشد به‌طوری‌که بتوانید جاده را در جلوی ماشین به‌خوبی ببینید و در صورت لزوم بالشتک روی صندلی بگذارید.

- سالانه معاینه چشم انجام دهید.

- با دکترتان درباره بیماری‌های یا داروهایی که ممکن است بر توانایی دید یا تطابق تأثیر بگذارید، مشورت کنید. عوارض چشمی ممکن است باعث شوند در دیدن چراغ‌ها و تابلوهای راهنمایی و رانندگی به‌طوری‌که مجبور می‌شوید نزدیک‌تر و نزدیک‌تر به آن‌ها رانندگی کنید یا سرعتتان را کم کنید تا آن‌ها را ببینید.

چشم‌پزشک در برخی موارد می‌تواند به شما کمک کند، برای مثال اگر گلوکوم یا آب‌سیاه داشته باشید، ممکن است عدسی‌های رنگی تجویزشده به‌وسیله دکتر باعث شود، هاله نور اطراف اشیا که به علت این بیماری به وجود می‌آید، کاهش یابد.

     Healthday

کد خبر 305953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha