جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس انجمن خوشنویسان کشور گفت: کُردها در زمینه هنر به‌ویژه در حوزه خوشنویسی پیشقدم هستند و برگزاری این جشنواره به میزبانی استان کردستان اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است.

خوشنویسی

به گزارش ايسنا، جواد بختیاری چهارشنبه‌شب (11 شهریور) در مراسم افتتاحیه جشنواره دوسالانه خوشنویسی کُردی که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هنر شناسنامه‌ای برای جامعه ما محسوب می‌شود و هرچقدر برای ماندگاری آن فریاد بزنیم و همت کنیم، باز هم کم است.

وی افزود: یادگار خیام از خوشنویسان کردستانی است که امروز عضو انجمن خوشنویسان ایران شده‌ و این موفقیت را باید به استان فرهنگی کردستان تبریک گفت.

وی اظهار کرد: این انجمن عزم خود را جزم کرده که در برنامه‌های خود از عناصر خوش‌فکر سطح کشور استفاده کند.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران اضافه کرد: بخش آموزش هنر خوش‌نویسی از نظر تشکیلاتی به استاد یادگار سپرده شده و ایشان در حوزه آموزش و ارتقای هنر خوشنویسی فعالیت خواهند داشت و امیدواریم با توانایی که این جوان لایق کُرد دارد بتواند در زمینه آموزش به خوبی عمل کند.

«بختیاری» با بیان اینکه برای هنرمند شدن وی‍ژگی‌هایی لازم است، بیان کرد: از هزار نفر، یک‌ نفر ممکن است هنرمند شود و از هر 10 نفر یک نفر خوش‌نویس می‌شود، چون هنر خوش‌نویسی نیاز به پتانسیل بالایی دارد و پا نهادن در این جرگه کار ساده‌ای نیست.

وی در پایان یادآور شد: کُردها در زمینه هنر به ویژه در حوزه خوش‌نویسی پیشقدم هستند و برگزاری این جشنواره به میزبانی استان کردستان اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است و استان‌های دیگر هم باید در این زمینه تلاش‌های خود را بیشتر کنند.

کد خبر 306010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha