سید محمد فخار: در ماه‌های اخیر عنوان طرحی با عنوان کاهش(LEZ) در رسانه‌های جمعی بارها شنیده شده است.

عکس مطلب

اين طرح كه قرار است تا 3‌ماه آينده در تهران به جاي طرح زوج و فرد اجرا شود، پس از اعلام نظر مديريت، شهري پايتخت، در شوراي‌عالي ترافيك كشور نيز تصويب شده تا به‌زودي براي اجرا به پليس راهور تهران ابلاغ شود. چهارشنبه گذشته رئيس پليس راهور تهران نيز از اين طرح استقبال كرد و آن را براي كاهش آلايندگي‌ها مفيد دانست.

بدين‌ترتيب طرح كاهش در آستانه اجرا قرار دارد و پيكان آن، خودروهاي آلاينده را نشانه رفته است. در هفته‌هاي اخير شهروندان تهراني در تماس‌هاي مكرر با همشهري خواستار مشخص شدن زمان اجرا و اعلام سازوكار اجرايي آن شدند.

نگراني‌هاي مردمي اين طرح در حالي است كه تا پيش از اين تنها خبرهايي از خود طرح اعلام شده بود و هنوز شهروندان از نحوه اجراي آن آگاهي نداشتند. سيد جعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در گفت‌وگوي اختصاصي به همشهري مي‌گويد: قرار است با اجراي طرح كاهش، ما شدت آلودگي هواي ناشي از منابع متحرك را كاهش دهيم.

البته نمي‌خواهيم كار ويژه‌اي روي موتور ماشين‌ها انجام دهيم بلكه بايد ماشين‌ها را گروه‌بندي و طبقه‌بندي ‌‌كنيم و براساس شدت آلايندگي خودروها اعمال محدوديت‌‌كنيم. هرچه خودرو آلودگي بيشتر داشته باشد، محدوديت بيشتر و هرچه آلايندگي كمتر، محدوديت كمتري متوجه وسايل نقليه خواهد بود.

عکس مطلب

کد خبر 306049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha