شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

تیم ملی والیبال ایران باردیگر در مسابقاتی سخت باید حضور یابد. مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن تنها یک رقابت بین‌المللی و جهانی نیست چه آنکه والیبالیست‌های ایرانی باید برای کسب سهمیه المپیک نیز به میدان بروند.

 12كشور در اين رقابت‌ها در 3مرحله با يكديگر مسابقه خواهند داد كه گروه‌بندي ابتدايي آن به اين ترتيب است: گروه A: استراليا، آمريكا، ژاپن (ميزبان)، مصر، كانادا و ايتاليا و گروه B: لهستان، تونس، روسيه، ونزوئلا، آرژانتين و ايران. بازي اول ايران سه‌شنبه با آرژانتين است. جالب اينجاست كه سرمربي تيم ملي آرژانتين ولاسكو مربي سابق تيم ملي ايران است. البته بازيكنان ما در سال گذشته توانستند مربي سابق خود را شكست دهند. طبق آخرين تصميم فدراسيون جهاني واليبال قرار شده از اين پس برترين تيم آسيايي در جام جهاني نيز مستقيم جواز حضور در المپيك را كسب كند كه اين مسئله شانس نخستين حضور ايران در المپيك را افزايش خواهد داد.

محمدرضا داورزني درباره عملكرد بد تيم واليبال ايران در جام‌واگنر و رقابت‌هاي پيش روي ملي‌پوشان اظهار داشت: مردم نگران نباشند و نتايج تيم ايران در جام واگنر را فراموش كنند. آن مسابقات تنها جنبه تداركاتي داشت و قطعا همه اين را به خوبي مي‌دانند. جام جهاني هم يكي از راه‌هاي رسيدن به المپيك است كه ما تلاش مي‌كنيم بهترين عملكرد را در اين مسابقات داشته باشيم. وي خاطرنشان كرد: اگر در جام جهاني بتوانيم بين 6يا 4تيم برتر قرار بگيريم خوب است و اگر المپيكي هم شويم بي‌سابقه و تاريخي خواهد بود. اگر از جام جهاني نتوانيم به المپيك برسيم تيمي قدرتمند را روانه مسابقات انتخابي المپيك خواهيم كرد.رئيس فدراسيون واليبال ادامه داد: بازي اول ما با آرژانتين است كه قهرمان پان آمريكن شده است.

آرژانتيني‌ها با هدايت سرمربي سابق تيم ايران انگيزه زيادي دارند اما ما هم در اين مدت بي‌كار نبوده‌ايم و به خوبي براي آماده‌سازي تلاش كرده‌ايم. داورزني با اشاره به برنامه بازي‌هاي تيم ايران در جام جهاني عنوان كرد: اميدوارم مصدوميتي گريبانگير بازيكنان ايران نشود كه اگر اينگونه باشد بدون شك ملي‌پوشان بازي‌هاي خوبي انجام خواهند داد تا از اعتبار خودشان و واليبال ايران دفاع كنند. ما هر روز صدقه مي‌دهيم تا بازيكني مصدوم نشود. داورزني گفت: مسابقات ايران در مرحله پاياني در شهر توكيو تقريبا ساده است اما در 2شهر قبل از توكيو، مسابقات سنگيني با تيم‌هاي قدرتمندي چون لهستان و آرژانتين داريم ضمن اينكه تيم آرژانتين از خوليو ولاسكو سرمربي سابق ايران به‌عنوان سرمربي استفاده مي‌كند.»
تيم ملي واليبال ايران ديروز تهران را به مقصد توكيو براي شركت در اين مسابقات ترك كرد.

کد خبر 306076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha