دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

جواد نصرتی: تیم ملی فوتبال انگلیس در شبی که وین رونی، کاپیتان این تیم به یکی از رکوردهای تاریخی این کشور رسید، هفتمین برد متوالی خود را در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶به‌دست آورد و به‌عنوان نخستین تیم صعودش را قطعی کرد.

فوتبال

سه‌شير‌ها كه زيرنظر روي هاجسون ركورد صددرصد خود را حفظ كرده بودند، در هفتمين بازي در خانه سن‌مارينو به برتري 6 بر صفر رسيدند و به‌عنوان نخستين تيم صعودشان را جشن گرفتند. همچون آنها، اتريش در گروه G هم اين فرصت را داشت كه صعودش را جشن بگيرد اما نتايج بازي‌ها به نفع آنها رقم نخورد و پيروزي يك بر صفر خانگي آنها برابر مولداوي، براي صعود كافي نبود. براي اينكه اتريش صعود كند، روسيه در خانه نبايد برابر سوئد به برد مي‌رسيد كه البته رسيد. در گروه C اسپانيا با پيروزي 2 بر صفر برابر اسلواكي، هم انتقام بازي رفت را از اسلواكي گرفت هم آنها را از صدر به زير كشيد.

وين روني كاپيتان سه‌شيرها در برد آسان برابر سن‌مارينو، يكي از گل‌هاي بازي را به ثمر رساند و به ركورد بيشترين گل زده براي تيم ملي انگليس كه در اختيار سر بابي چارلتون افسانه‌اي است، رسيد. حالا هر دو نفر با 49گل زده ركورددار بيشترين گل ملي در انگليس هستند. روني در همين بازي اگر تعويض نمي‌شد مي‌توانست از ركورد بابي‌چارلتون عبور كند اما هاجسون با توجه به بازي پيش رو با سوئيس، روني را تعويض كرد تا سه‌شنبه با آمادگي بيشتري بازي كند. روني بعد از اين بازي گفته است كه رسيدن به ركورد چارلتون برايش يك افتخار بزرگ است؛ «رسيدن به ركورد سر بابي افتخار بزرگي است و من به آن افتخار مي‌كنم. اميدوارم بتوانم از اين ركورد عبور كنم.» سوئيس در ديگر بازي اين گروه اسلووني را 3 بر 2را شكست داد و 15امتيازي شد.

اسپانيا در خانه، با گل‌هاي جردي آلبا و آندرس ايني‌يستا در نيمه اول، اسلواكي را 2 بر صفر شكست داد تا به لطف ركورد بهتر در 2 بازي رفت و برگشت، بالاتر از اين تيم در صدر بايستد. اوكراين هم در همين شب 3بر يك بلاروس را برد تا فاصله 3 امتيازي خود را با اسپانيا و اسلواكي حفظ كند.

اتريش صدرنشين گروه G اميد زيادي داشت تا در همين شب صعودش را قطعي كند اما برد اين تيم برابر مولداوي را پيروزي يك بر صفر روسيه برابر سوئد بي‌اثر كرد. روسيه با اين برد 11امتيازي شد و حالا با سوئد تيم دوم جدول تنها يك امتياز فاصله دارد. اتريش 19امتيازي، حالا براي صعود به يك مساوي يا برد در خانه سوئد نياز دارد.

در ادامه بازي‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا، آلمان بعد از يك برد مهم برابر لهستان، در خانه اسكاتلند به ميدان مي‌رود. شاگردان يواخيم لو بعد از برد برابر لهستان 16امتيازي شدند و با 2 امتياز بيشتر صدر جدول گروه D را از لهستان گرفتند. لهستان امشب در خانه ميزبان جبل‌الطارق است.

در گروه F ايرلند شمالي اين فرصت را دارد كه با پيروزي برابر مجارستان، صعودش را قطعي كند. آنها با يك امتياز بيشتر از روماني صدرنشين هستند. روماني در همين شب، در خانه ميزبان يونان تيم قعرنشين گروه است.

در گروه I دانمارك در خانه ارمنستان به ميدان خواهد رفت و پرتغال مهمان آلباني خواهد بود. پرتغال از اين گروه حضورش را در جمع 3 تيم برتر قطعي كرده است و با توجه به اينكه يك بازي كمتر از دانمارك دارد، مي‌تواند سرنوشت صعودش را در دستان خودش داشته‌باشد.

کد خبر 306346

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha