دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه اثرات مثبت روغن ماهی حاوی امگا۳ بر سلامت قلب و عروق را تشریح کرد.

چند خاصیت مهم برای روغن ماهی

غلامحسین اکبری در گفت‎وگو با خبرنگار ايسنا، بیان کرد: بسیاری از پزشکان جهت کنترل و تقویت فعالیت قلب برای کسانی که مشکلات قلبی دارند، مصرف روزانه یک کپسول روغن ماهی تجویز می‌کنند اما به تازگی دانشمندان آن را برای سلامتی چندان مفید نمی‌دانند.

وی ادامه داد: پژوهش‌های علمی گواهی بر پیشرفت‌های علمی هستند. مطالعات مختلف با توجه به انواع آن می‌توانند نتایج متفاوتی داشته باشند. سال‌ها طول می‌کشد تا یک حقیقت علمی ثابت و مورد تائید قطعی قرار گیرد، اما در مورد روغن ماهی، بیش از ۱۵ سال تجربه و مطالعه دقیق علمی نشان داده است که مصرف هفتگی دو یا سه مرتبه ماهی یا خوردن کپسول روغن ماهی برای سلامت قلب بسیار مفید است.

اکبری اظهار کرد: هرچند که پژوهش‌های اخیر از تاثیرات شگرف و اغراق شده درباره این روغن روگردان است اما این به معنای آن نیست که روغن ماهی هیچ مزیت و اثر مثبتی نداشته باشد. روغن ماهی حاوی اسید چرب امگا ۳ است و این اسید چرب تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب و عروق دارد.

این کارشناس تغذیه گفت: اسید چرب و تری‌گلیسرید را کاهش می‌دهد، جذب کلسترول مفید را بیشتر می‌کند و از بالارفتن فشار خون پیشگیری می‌کند. همچنین مانع آریتمی قلبی می‌شود. امگا ۳ تاثیر مهمی در پیشگیری از مرگ ناگهانی و ایست قلبی دارد. سالهاست که روغن ماهی برای بهبود عملکرد قلب تجویز شده است.

وی با بیان اینکه آخرین پژوهش‌ها دلایلی کافی برای اینکه امگا ۳ و روغن ماهی اصلا مفید نیست و باید مصرف آن را کنار گذاشت نیستند، افزود: این آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه بوده است اما لزوما به معنای درست بودن آن نیست و نمی‌توان بوسیله آن ارزش چندین سال بررسی و مطالعه دیگر را نادیده گرفت.

این محقق اظهار کرد: به نظر می‌رسد هنوز هم می‌توان به مزایای روغن ماهی امید داشت. مصرف روغن ماهی به طور مشخص هیچ عارضه جدی و مهمی ایجاد نمی‌کند که بخواهیم آن را از دایره روش‌های درمانی حذف کنیم.

کد خبر 306354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha