مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

الهام مصدقی راد‌: نمایشگاه زنان و تولید ملی فعالیت خود را از ۳سال پیش آغاز کرد تا به جز عرضه تولیدات کارآفرینان و بانوان فعال و سرپرست خانوار شاغل در کوثرها‌، پیوندی نیز میان این مراکز و برندها و تولید‌‌کنندگان برتر کشور برقرار کند تا با این اقدام هم کوثرها جان گرفته و روی پایشان بایستند و هم برندها بخشی از نیازهایشان را بر آورده کنند.

زنان

پيوندي كه ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران ميان اين دو بخش ايجاد كرد، بااستقبال گسترده برندهاي شناخته شده طي اين چند سال مواجه شده و كوثرها يا همان مراكز كارآفريني و مهارت آموزي كه با حمايت شهرداري فعاليتشان را آغاز كردند نيز به پيشرفت قابل توجهي رسيده‌اند.

به جز اين، ستاد توانمندسازي حمايت‌هاي ارزشمندي از كارآفرينان به عمل آورد و در مقابل آنها نيز زنان سرپرست خانوار را در كارگاه‌هاي كوچك و توليدي‌هايشان به‌كار گرفتند تا چتر حمايتي براي اين بانوان تنها در پي اشتغال باشد. شهرداري دراين طرح از مكان‌هايي كه بدون استفاده در دست داشته به‌صورت رايگان در اختيار كارآفرينان متقاضي قرار داده و در مقابل اين كارآفرينان موظف به فراهم كردن شرايط اشتغال براي زنان سرپرست خانوار در كارگاه‌هاي خود شده‌اند. در برخي مواقع فرزندان اين زنان نيز به تناسب تخصص و مهارتشان در كوثرها و حتي برندهاي معتبر، به‌كار مشغول شده‌اند.

رئيس ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران معتقد است اين نوعي مسئوليت پذيري اجتماعي است كه توليد‌كنندگان در قبال خدماتي كه به آنها ارائه مي‌شود، انجام مي‌دهند و تلاش مي‌كنند يكي از مشكلات موجود در جامعه را كه اينجا مسئله اشتغال و كمك به زنان سرپرست‌خانوار است انجام دهند.

فهيمه فيروزفر در گفت‌وگو باهمشهري اظهار كرد طي اين چندسال كه شهرداري وارد حوزه زنان سرپرست خانوار شده حضور برندها و توليدكنندگان برتر در حال افزايش است و برپايي نمايشگاه، فرصت و فضاي خوبي براي حضور بيشتر آنها فراهم مي‌كند. به گفته وي هم‌اكنون 130مركز مهارت آموزي كوثر مشغول فعاليت هستند و 1700زن سرپرست‌ خانوار در آنها مشغول به كارند. آنگونه كه فيروزفر خبر داده قرار است يكي از معتبرترين سايت‌هاي فروش اينترنتي كالا، عروسك‌هاي كوچك و پرطرفداري كه در يكي از كوثرها توليد مي‌شود را در سامانه فروش اينترنتي خود قرار داده و به همين دليل هم‌اكنون فعاليت اين كوثر و به كارگيري زنان سرپرست خانوار براي توليد بيشتر اين محصول براي عرضه در اين سايت، افزايش يافته است.

  • شهرداري نهادي پيشرو در مسئوليت‌پذيري اجتماعي

رئيس كميته اجتماعي شوراي شهر كه موضوع مسئوليت پذيري اجتماعي را 2سال قبل در شوراي شهر مطرح و نشستي با فعالان حوزه اقتصادي در اين خصوص برگزار كرد از بررسي لايحه‌اي با اين موضوع در آينده نزديك در شوراي شهر خبر داد. فاطمه دانشور در گفت‌وگو با همشهري به برخي اقدامات شهرداري تهران در اين خصوص اشاره و اظهار كرد: اقدامي كه ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار انجام مي‌دهد نمونه موفقي در مسئوليت‌پذيري اجتماعي شهرداري تهران است كه با مشاركت كارآفرينان بخشي از چالش‌هاي اجتماعي را حل مي‌كند.

دانشور با بيان اينكه شاخص‌هاي مسئوليت‌پذيري‌هاي اجتماعي ما در مقايسه با ديگر كشورها در رتبه پايين‌تري قرار دارد تأكيد كرد: شهرداري تهران نخستين نهاد عمومي پيشرو درمسئوليت پذيري اجتماعي در كشور است و با همايش بزرگي كه به‌زودي توسط سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي در اين حوزه برگزار خواهد شد اتفاقات خوبي خواهد افتاد. دولت به اين بخش ورود ‌نكرده و بخش خصوصي نيز حضور كمي داشته است. به گفته دانشوركميته مسئوليت اجتماعي بانك شهرنيز تشكيل شده و قرار است بخشي از عوايد اين بانك صرف كودكان كار و زنان كارتن خواب شود.

  • آغاز به كار هفتمين نمايشگاه زنان و توليد ملي

هفتمين دوره نمايشگاه زنان و توليد ملي صبح امروز با حضور شهردار تهران در بوستان گفتگو فعاليت خود را آغاز خواهد كرد. در اين دوره از نمايشگاه‌ 75توليد‌كننده شامل برند و كوثرهاي فعال در حوزه كيف و كفش و پوشاك زنانه، ‌مردانه و بچه‌گانه حضور داشته و محصولات خود را عرضه مي‌كنند. امسال براي نخستين بار برندهاي مواد غذايي نيز در اين نمايشگاه فعاليت خواهند كرد.اين نمايشگاه تا 23شهريور و از ساعت 10صبح تا 9شب فعاليت خواهد داشت.

کد خبر 306631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha