همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان ایالتی کالیفرنیا قانونی را تصویب کرد که به بیماران لاعلاج و در مراحل انتهایی حیات اجازه می‌دهد به‌طور قانونی به حیاتشان خاتمه دهند.

به گزارش آسوشيتدپرس انتظار مي‌رود اين قانون پيشنهادي در مجلس سناي ايالت كاليفرنيا هم به تصويب برسد.

این دومین تلاش قانونگذاران کالیفرنیا در سال جاری است تا به پزشکان اجازه داده شود، داروهای پایان‌بخش زندگی را تجویز کنند. این تلاش‌ها پس از مورد پرسروصدای بریتانی مینارد، یک زن کالیفرنیایی مبتلا به سرطان مغز صورت می‌گیرد که به ایالت اورگن نقل مکان کرده بود تا به‌طور قانونی به حیاتش خاتمه دهد. ایالت اورگن یکی از چند ايالتي در آمریکا است که حق پایان دادن به حیات را به بیماران لاعلاج مشرف به مرگ می‌دهند.

شوهر و مادر مینارد که از هنگام مرگ او از این قانون حمایت می‌کرده‌اند، در مباحث مجلس نمایندگان ایالتی حضور داشتند.

قانونگذاران از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات هنگام بحث در موافقت یا مخالفت با قانون به عقاید خود اشاره کردند و در نهایت این قانون با ۴۲ رأی موافق در برابر ۳۳ رأی مخالف به تصویب رسید.

در ماه‌هاي گذشته نسخه‌ای از این قانون در سنای ایالتی به تصویب رسیده بود،‌ اما در مجلس نمایندگان به مانع برخورده بود. در نهایت نمایندگان مخالف پس از اینکه اصلاحات درخواستی‌شان در متن قانون ایجاد شد، به آن رأی موافق دادند.

در متن قانون آمده است بیمار باید از لحاظ جسمی خودش توان مصرف داروی پایان‌دهنده به حیات را داشته باشد، دو پزشک این کار را تأیید کنند و بیمار چندین بار درخواست کتبی را برای انجام این کار فرستاده باشد و بالاخره اینکه دو شاهد حاضر باشند.

پزشکان در ایالت‌های اورگن،‌ واشینگتن، ورمونت و مونتانا اجازه دارند که این داروها را تجویز کنند.

انجمن پزشکی کالیفرنیا قبلاً مخالفت طولانی‌مدتش را با قانون کمک به مردن را کنار گذاشته و موضعی بی‌طرف گرفته بود.

کد خبر 307013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha