همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس آمادگی دارد با همکاری اتاق اصناف ایران کارگروهی را برای بررسی مسایل و حل مشکلات با هدف خروج بازار از رکود فعال کند.

عبدالکریم رجبی

خانه ملت نوشت: عبدالکریم رجبی در تشریح نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس و مسئولان اتاق اصناف ایران اظهار داشت: بیش از 4 هزار خودرو تولیدی شرکت های ایران خودرو و سایپا انبار شده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر صنایع با مشکل انباشته شدن محصولات مواجه هستند، افزود: از جمله این صنایع می توان از قطعه سازی، فولاد، آهن، سیمان و لوازم خانگی نام برد که این انباشت مشکلات اجتماعی در پی خواهد داشت.

رجبی با اشاره به موضوع کمبود نقدینگی اصناف ادامه داد: در شرایطی هستیم که بدهی دولت به بانک ها 130 هزار میلیارد تومان و معوقات بانکی 100 هزار میلیارد تومان است و 77 هزار میلیارد تومان دارایی بانک ها نیز نزد بانک مرکزی سپرده است ؛ ضمن آنکه تعهدات بانک ها به طرف های خارجی را هم باید به آن اضافه کرد.

وی با بیان اینکه تحریک بازار در شرایط کنونی اقتصادی کشور از هر چیز دیگری مهم تر است، ادامه داد: اگر صنوف به آگاه سازی جامعه کمک کنند حتما بازار تکان خواهد خورد؛ مجلس نیز آمادگی دارد با همکاری اتاق اصناف ایران کارگروهی را برای بررسی مسایل و حل مشکلات با هدف خروج بازار از رکود فعال کند.

این نماینده مردم با اشاره به حمایت مجلس از صنوف اظهار داشت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده از خواسته های مهم اصناف است که در دستور کار مجلس قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض اصناف به وضع مالیاتی تصریح کرد: در بررسی برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 95 دیدگاه‌های اصناف لحاظ خواهد شد.

کد خبر 308056

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha