همشهری آنلاین: مرکز توسعه ارتباطات و آگهی‌های روزنامه همشهری در سومین دوره انتخاب آگهی‌های تجاری برتر روزنامه‌های سراسر ایران، به طراحان ۳ آگهی برگزیده فصل بهار ۹۴ در مجموع ۱۰۰ میلیون ریال جایزه اهدا کرد.

agehi

به گزارش همشهري، مراسم تقدير از برترين آگهي‌هاي تجاري چاپ‌شده در 86 روزنامه سراسري فصل بهار با حضور محسن ميرزايي رئيس مركز توسعه ارتباطات و آگهي‌هاي روزنامه همشهري و امرالله فرهادي دبير و نماينده هيات داوران برگزار شد و 3 هنرمند و گرافيست جوان جوايز خود را دريافت كردند. در اين دوره، از مدير خلاقيت هنري، گروه ايده‌پردازي و كپي‌رايتر آگهي‌هاي برتر هم با انتشار نام آنها در آگهي روزنامه همشهري تقدير شد.

در ابتداي مراسم، فرهادي به نمايندگي از كامران كاتوزيان، ابراهيم حقيقي و يونس شكرخواه ديگر اعضاي هيات داوري ضمن ارائه گزارشي از روند برگزاري اين رقابت هنري در فصل بهار ادامه داد: اين سومين فصلي است كه روزنامه همشهري با پايش حدود 86 روزنامه از سراسر ايران از آگهي‌هاي تجاري برتر تقدير مي‌كند و همانطور كه مي‌دانيد، فقط يكي از اين آگهي‌ها در خود روزنامه همهشري چاپ شده و 2 آگهي ديگر متعلق به روزنامه‌هاي هدف و اقتصاد و ابرار اقتصادي است.

وي اظهار اميدواري كرد روند تقدير از صاحبان و طراحان آگهي‌هاي برتر همچنان ادامه داشته باشد و در نهايت به راه‌اندازي دوسالانه گرافيك تبليغات تجاري ايران ختم شود. فرهادي انتخاب 3 آگهي برتر را حاصل مطالعه و بررسي دقيق بيش از 250 آگهي چاپ‌شده داراي ويژگي‌هاي آشكار هنري و گرافيكي در 3 ماه اول سال 94 دانست كه داوران با دقت و حوصله فراوان درباره آنها نظر داده و در نهايت پس از چالش‌هاي بسيار به انتخاب‌هاي اول تا سوم رسيده‌اند.

در ادامه اين نشست، ميرزايي كه باني برنامه تقدير از آگهي‌هاي برتر تجاري است، از اعضاي هيات داوري براي به عهده گرفتن امر سنگين قضاوت و داوري تشكر كرد. رئيس مركز توسعه ارتباطات و آگهي‌هاي روزنامه همشهري افزود: من از اين بابت بسيار خوشحالم كه سنت فكر كردن به ديگران با اقدام موسسه همشهري در تقدير از آگهي‌هاي برتر همه روزنامه‌ها پايه‌گذاري شده و در اين ميان، صرفا به طرح و گرافيك برتر توجه مي‌شود.

وي با ابراز اميدواري براي ادامه يافتن روند انتخاب آگهي‌هاي برتر، خواستار توجه ويژه طراحان و هنرمندان به استفاده موثرتر از هنر دست در طراحي آگهي‌ها در عصر غلبه نرم‌افزارها و ابزارهاي رايانه‌اي شد و پيشنهاد كرد در دوره‌هاي آينده جايزه‌اي ويژه براي آگهي‌هاي طراحي‌شده با دست در نظر گرفته شود. ميرزايي در پايان سخنان خود گفت: اصطلاحي هست كه مي‌گويد بزرگ فكر كن اما قدم‌هاي كوچك بردار. اين ايده ما براي راه‌اندازي آگهي‌هاي برتر بوده است.

در پايان از 3 طراح آگهي‌هاي برتر فصل 94 تقدير شد. جايزه اول و 3 ميليون توماني به ساشا نخعي براي آگهي عظيم خودرو چاپ‌شده در روزنامه همشهري 23 فروردين رسيد. نرگس پناهنده براي طراحي آگهي بانك شهر چاپ‌شده در روزنامه هدف و اقتصاد 31 فروردين جايزه 3 ميليون توماني آگهي دوم را از آن خود كرد و جايزه 2 ميليون توماني به ناهيد عقيقيان براي طراحي آگهي طلوعي دوباره بانك كشاورزي اهدا شد كه 22 ارديبهشت در روزنامه ابرار اقتصادي چاپ شده بود.

  • آشنايي با طراحان آگهي‌هاي برتر

ساشا نخعي طراح گرافيك آگهي‌هاي عظيم خودرو: 28 سال دارد و در دانشگاه سوره در مقطع كارشناسي درس گرافيك خوانده است. پس از آن براي ادامه تحصيل در همين رشته به دانشگاه يزد رفته و كار حرفه‌اي را همزمان در استوديو پدرش داريوش نخعي آغاز كرده است. از حدود 2 سال پيش طراحي هويت سازماني عظيم خودرو را كليد زده تا با تبليغات يكسان اعتماد مشتري را به اين شركت جلب كند. او موفقيت آگهي‌هاي تجاري را حاصل اعتماد مديران شركت به طراحان گرافيك مي‌داند و معتقد است تمركز و تعهد عظيم خودرو به هويت سازماني و علاقه شخصي به خودرو از دلايل اصلي ديده شدن طرح‌هاي گرافيكي اين شركت است. نكته جالب اينكه بازخورد آگهي‌هاي مختلف در ميان مخاطبان متفاوت بوده و تاثيري عميق بر صاحبان ديگر آگهي‌ها هم داشته است.

نرگس پناهنده طراح گرافيك آگهي‌هاي بانك شهر: متولد 1364 و دانش‌آموخته رشته ارتباط تصويري از دانشگاه هنر. از دوره دانشگاه كار طراحي گرافيك را آغاز كرده و از 6 سال پيش وارد حوزه تبليغات شده است. او كمپين بانك شهر را پروژه‌اي 360 درجه معرفي مي‌كند كه نخستين بار در ايام تعطيلات نوروز 94 با مضمون «شهر تعطيل نيست» آغاز شد. شعار از اتاق فكر بيرون آمده و بر اين اساس، همزمان با پخش تيزرهاي تلويزيوني به رسانه‌هاي مكتوب و بيلبوردهاي شهري رسيده است. طراحان گرافيك شعار را به ايده رساندند و چون مديران ايده تصويري را پسنديدند، قرار شد فيلمنامه بر اساس ايده‌پردازي گرافيست‌ها اتفاق بيفتد.

ناهيد عقيقان طراح گرافيك آگهي طلوعي دوباره بانك كشاورزي: 34 ساله است و درس حسابداري را در زادگاهش همدان خوانده است. گرافيك را به صورت تجربي 10 سال است آغاز كرده و از 3 سال پيش وارد حوزه حرفه‌اي گرافيك تبليغاتي شده است. اواخر زمستان سال گذشته بانك كشاورزي كه بعد از 10 سال خريد تضميني گندم را دوباره به دست آورده بود، كار برندينگ را به شركتي سپرد كه عقيقيان جزو طراحان گرافيك آن است. از آنجا كه 2 نفر از گرافيست‌هاي اين شركت در فصل گذشته جوايز آگهي‌هاي برتر تقدير شده بودند، انتظار مي‌رفت طرح تازه آنها مورد توجه قرار بگيرد. حالا گرافيستي جايزه سوم را براي طرحي برده مدير خلاقيت هنري آن جزو برگزيدگان فصل زمستان بود.

کد خبر 308310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha