شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

گروه بورس: آن‌طور که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی می‌گویند، توزیع سهام عدالت بین کارمندان آغاز شده‌است.

به گفته غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، پرداخت سود سهام عدالت دهک اول و نیز واگذاری این سهام به کارمندان و بازنشستگان در هفته دولت انجام شد.

او به ایسنا می‌گوید: در هفته دولت پرداخت سود5میلیون نفر مرحله اول که شامل کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان فاقد شغل و در آمد آغاز شده و نیز در این مرحله در هر استان به بخش محرومی‌از روستاییان و عشایر پرداخت و به تدریج به بقیه افراد واگذار می‌شود.

کرد زنگنه معتقد است: برای کارمندان و بازنشستگان نیز برای هر استان 5 اداره کل در نظر گرفته شده که نوع آن‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است و برای همه کارمندان از کمترین درآمد تا بالاترین آن به یک میزان سهم به ارزش 500 هزار تومان در نظر گرفته شده ولی شرایط و اقساط آن برای افراد با حقوق‌های مختلف متفاوت است به عنوان مثال برای کارمندان زیر 300 هزار تومان حقوق با تخفیف داده می‌شود و بالای 300 هزار تومان تخفیف آن به صورت پلکانی کاهش می‌یابد بنابراین مدیرانی که حقوق بالاتری دریافت می‌کنند از تخفیف کمتری بهره‌‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید می‌کند: تا دهه فجر امسال به همه کارمندان دولت سهام عدالت واگذار می‌شود و هیچ فرقی بین کسی که در هفته دولت سهام دریافت می‌کند با کسی که در آخر اسفند ماه دریافت می‌کند وجود نداشته زیرا سود سهام آن سال بعد محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به هر خانوار 5 نفره، 300 هزار تومان سود سهام عدالت تعلق می‌گیرد، می‌افزاید: از این مبلغ 200 هزار تومان برای خود آنها است و 100 هزار تومان نیز بابت قسط اول به خزانه واریز می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با مهر با تشریح نحوه واگذاری سود سهام عدالت مرحله اول و واگذاری مرحله دوم و سوم این نوع سهام، می‌گوید: با تصویب لایحه اصل 44 شرکت کارگزاری سهام عدالت به یک سازمان فرابورسی تبدیل می‌شود.

غلامرضا حیدری کردزنگنه با بیان اینکه سود سهام عدالت به مشمولین مرحله اول پرداخت شده است، تصریح می‌کند: میزان سود این سهام 15 درصد بوده که رقمی معادل 350 میلیارد تومان است. 290 میلیارد تومان از سود سهام عدالت نیز بین حدود 5 میلیون نفر مرحله اول توزیع می شود که واگذاری این سود از هفته دولت آغاز شده است.

ارزش هر سهم عدالت 500 هزار تومان است که دولت 50 درصد آن را به افراد دهک‌های اول و دوم تخفیف داده و مابقی آن را  به صورت اقساط 10 ساله، سالی 25 هزار تومان از سود حاصله برداشت می‌کند.

کد خبر 30912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز