شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری‌انلاین: دفتر ریاست جمهوری تونس از پایان سه ماه حالت فوق‌العاده‌ در این کشور خبر داد.

 دفتر  قائد السبسی، رئیس‌جمهور تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد :حالت فوق العاده‌ای که از 13 تير در تونس برقرار شده و به مدت دو ماه نيز تمدید شد، بامداد امروز شنبه 11 مهر به اتمام رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره،السبسی یک ماه پس از حمله مسلحانه جوانی به نام "سیف الدین الرزقی" 23 ساله و تیراندازی به گردشگران خارجی در شهر سوحه که منجر به کشته شدن 38 گردشگر خارجی از جمله 30 انگلیسی شده بود، حالت فوق‌العاده در کشور برقرار کرد.

به دنبال این حمله که فاجعه‌بارترین حادثه تروریستی در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، رئیس‌جمهور تونس خواستار بسیج نیروها برای مقابله با این حمله‌هاي مسلحانه شد.

در مارس گذشته نیز حمله مشابهی علیه موزه ملی "باردو" انجام شد که در پی آن بیش از 20 گردشگر کشته شدند. در اثر این دو حمله خونین گردشگری تونس که یکی از ستون‌های مهم اقتصاد این کشور است، به شدت دچار خسارات شد.

در طول سه ماه گذشته که حالت فوق‌العاده در تونس برقرار بود، سیاستمداران مخالف، فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران این وضعیت را سرکوب آزادی‌های عمومی و خصوصی خود دانسته و نسبت به ممانعت از برگزاری راهپيمايي و زندانی شدن برخی شهروندان اعتراض کردند.

حبیب الصید، نخست‌وزیر تونس با تاکید بر لزوم مقابله با این گونه حمله‌هاي مسلحانه اعلام کرد که وضعیت امنیتی کشور در دوره اخیر به شکل زیادی بهبود یافته است.

کد خبر 309174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha