یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران از بهره‌برداری از فاز نخست شهر آفتاب تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: افتتاح شهر آفتاب که ویترین زندگی اقتصادی پایتخت به‌حساب می‌آید، از یک سو کاربری داخلی برای کلانشهر تهران و به‌طور کلی کشور دارد و از سوی دیگر نگاه همه کشورهای خاورمیانه بر آن متمرکز است.

مهدي چمران با تأكيد بر اينكه در فاز نخست، تنها يك سوم از شهر آفتاب با مساحت حدود ۴۵هزار مترمربع به بهره‌برداري مي‌رسد، تصريح كرد: روند ساخت شهر آفتاب با سرعت از سوي شهرداري در حال پيگيري است و پيش‌بيني مي‌كنم تا پايان سال‌جاري، فاز اول شهر آفتاب به بهره‌برداري برسد.

وي با اشاره به اينكه هدف از ساخت شهر آفتاب تأمين كاركردهاي منطقه‌اي در حوزه اقتصادي براي همه كشورهاي حاشيه خليج‌فارس است، ساخته‌شدن اين شهر با مساحتي حدود 300هكتار را فرصتي براي رونق بازارهاي اقتصادي شهر تهران و به‌طور كلي كشور دانست.

وي ادامه داد: مديريت شهري به‌دنبال آن است تا با ساخت شهر آفتاب، نيازهاي زيرساختي كلانشهر تهران را در برگزاري انواع نمايشگاه‌ها برطرف كند، چراكه فضاي كنوني نمايشگاه بين‌المللي توان پاسخگويي به نيازهاي شهروندان تهراني و ساير شهرونداني كه براي حضور در نمايشگاه‌هاي مختلف به تهران مي‌آيند را ندارد. چمران با تأكيد بر اينكه مطالعات طرح ساخت شهر آفتاب و مجموعه نمايشگاه‌هاي موجود در اين فضاي گسترده بيش از 10سال زمان برده، يادآور شد: آماده‌سازي‌ زيرساخت‌هاي لازم براي به اتمام رسيدن و افتتاح هرچه سريع‌تر فاز نخست نمايشگاه شهر آفتاب از سوي شهرداري تهران در حال پيگيري است.

کد خبر 309284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha