یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

حمید گودرزی: در طول سال‌های فعالیت حرفه‌ای‌ام همواره کوشیده‌ام از ورود به حاشیه پرهیز داشته باشم.

حمید گودرزی

به گمانم هر فردي بايد بكوشد كاري را كه به‌عنوان حرفه انتخاب كرده درست انجام دهد و بر «متن» تمركز داشته باشد نه «حاشيه». از سوي ديگر اما، رسانه‌هاي جديد و فراگير كه بيشتر شامل شبكه‌هاي اجتماعي مي‌شوند، به‌دنبال خبرها و مطالب سرگرم‌كننده و جذاب هستند و گاهي دستيابي به جذابيت به قيمت مخدوش‌كردن واقعيت به‌دست مي‌آيد. بسياري از آنچه به‌عنوان خبرهاي حاشيه‌اي در مورد هنرمندان، در اين رسانه‌ها منتشر مي‌شود، خبر به مفهوم واقعي‌اش نيستند. فهم اينكه هرآنچه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود را نبايد باور كرد، نيازمند فرهنگ‌سازي است.

اغلب مخاطبان شبكه‌هاي اجتماعي نسل جوان هستند و طبيعي است كه جوان‌ها بيشتر از بقيه اقشار، دنبال جذابيت و مضامين سرگرم‌كننده باشند. اينكه برخي نسبت به نفس وجود شبكه‌هاي اجتماعي گارد مي‌گيرند و موضعي منتقدانه نسبت به آن دارند، چندان صحيح نيست.

به‌جاي مقابله با رسانه بايد فرهنگ استفاده درست از آن‌را جا انداخت. به‌خصوص اينكه اين روزها شبكه‌هاي اجتماعي كاملا با زندگي روزمره مردم عجين شده و نمي‌توان به حذف اين رسانه‌هاي نوين انديشيد. از همين شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توان به شكل مطلوب نيز بهره گرفت و همين الان هم خيلي‌‌ها استفاده درستي از فضاي مجازي مي‌كنند و هر شايعه‌اي را به‌عنوان خبر، باور و بازنشر نمي‌كنند. اين فرهنگ بايد تقويت شود.

  • بازيگرسينماوتلويزيون
کد خبر 309289

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha