گزارش بانک مرکزی از وضـعـیت معـاملات مسکن در تهران طی شهریور‌ماه سال‌جاری نشان می‌دهد که رکود در این بخش عمیق‌تر شده است اما با این وجود این نهاد پولی و بانکی پیش‌بینی کرده است که در آینده شرایط در این بازار تغییر کند.

طبق گزارش تحولات بازار مسكن شهر تهران در شهريور94 متوسط قيمت خريد و فروش يك مترمربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي شهر تهران 3ميليون‌و910 هزار تومان برآورد شده است كه اين رقم نسبت به ماه قبل افزايش 1/5درصدي را تجربه كرده و در مقايسه با‌ ماه مشابه سال قبل، كاهش 2درصدي را نشان مي‌دهد.

در شهريورماه تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به 12هزارو900 واحد مسكوني رسيد كه نسبت به ماه قبل كاهش 1/6درصدي و نسبت به ماه مشابه سال قبل كاهش 15/5درصدي داشته است. اين موضوع نشان مي‌دهد كه ركود معاملات مسكن در شهريور امسال عمق بيشتري پيدا كرده است.

حجم معاملات واحدهاي مسكوني شهر تهران در 6ماهه اول سال‌جاري 2درصد كاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه كرد. طبق اعلام بانك مركزي، بخشي از اين كاهش در ماه‌هاي گذشته از سال‌جاري متاثر از فضاي حاكم بر اقتصاد كلان به‌ويژه انتظارات فعالان بازار نسبت به تعيين تكليف مذاكرات هسته‌اي بوده است. بر اين اساس بانك مركزي پيش‌بيني كرده است كه با مشخص‌شدن نتايج مذاكرات هسته‌اي و كاهش نااطميناني‌هاي متصور در فضاي اقتصاد كلان، تصميمات اخير شوراي پول و اعتبار در كمك به تسهيل اعتباري بخش مسكن و ارتقاي قدرت خريد مسكن خانوار، بهبود و رونق نسبي معاملات بازار مسكن در ماه‌هاي آتي دور از انتظار نيست.

کد خبر 309404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha