همشهری آنلاین: هفته هشتم بوندس‌لیگا در سایه دیدار حساس و پرهیجان بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند شروع شد. بایرن مونیخ این هفته اقتدار خود را به رخ حریفان کشید و با پنج گل تیم دوم جدول را شکست داد.

Mueller-Lewi


• ماینتس ۳ - دارمشتادت ۲

نخستین دیدار هفته هشتم بین دو تیم ماینتس و دارمشتادت برگزار شد. در این دیدار، بازیکنان ماینتس موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ تیم دارمشتادت را شکست دهند.

بازیکنان ماینتس توانستند در همان نخستین دقایق بازی نتیجه را ۲ بر صفر به سود خود تغییر دهند. اما دارمشتادت بر تلاش خود افزود و در پی دو گل هلر و سایلر موفق شد نتیجه را به ۲ بر ۲ تغییر دهد.

اما در دقیقه ۶۴، مهاجم ماینتس، د بلاسیس با به ثمر رساندن گل خود، نتیجه دیدار این دو تیم را به ۳ بر ۲ تغییر داد.

• مونشن‌گلادباخ ۲ - ولفسبورگ صفر

تیم بورسیا مونشن‌گلادباخ فصل جاری را بسیار ضعیف شروع کرده بود. اما با تغییر مربی تیم، گویی روحی تازه در جسم این تیم برتر بوندس‌لیگا دمیده باشند. در دیدار روز شنبه (11 مهر) نیز این تیم موفق شد با شکست تیم قدرتمند ولفسبورگ و کسب ۳ امتیاز دیگر به میانه‌های جدول رده‌بندی صعود کند.

نیمه نخست دیدار دو تیم بدون گل خاتمه یافت. ولفسبورگ در این نیمه تا حدودی دفاعی ظاهر شده بود و سعی بر آن داشت تا از خطاهای حریف به سود خود بهره‌ گیرد. تلاش گلادباخ نیز برای به ثمر رساندن گل در این نیمه نتیجه‌ای نداشت.

بورسیا مونشن‌گلادباخ اما موفق شد در سه دقیقه نتیجه بازی را به ۲ بر صفر به سود خود تغییر دهد. نخست در دقیقه ۷۶ نوردویت که تنها ۶ دقیقه بود پا به میدان نهاده بود، موفق شد توپی که توسط رافائل سانتر شده بود را به تور دروازه ولفسبورگ بچسباند و سه دقیقه بعد تراور گل دوم را برای مونشن‌گلادباخ ثبت کرد.

• هانوفر يك - برمن صفر

سه امتیازی که تیم هانوفر در مصاف با وردر برمن کسب کرد، برای این تیم از اهمیت بسیاری برخوردار بود. هانوفر در ۷ بازی پیشین تنها موفق به کسب ۲ امتیاز شده بود. نیمه نخست این دیدار هم بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم بازیکنان هانوفر بر تلاش خود افزودند. در دقیقه ۵۵ این دیدار سالیف سانه موفق شد با ضربه سر دروازه برمن را بگشاید. تلاش هر دو تیم برای تغییر نتیجه این دیدار حاصلی نداشت و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

حال تیم هانوفر با ۵ امتیاز در رده ۱۶ جدول بوندس‌لیگا قرار دارد. تیم وردر برمن نیز تنها با دو امتیاز اختلاف در رده ۱۴ جدول ایستاده است.

• هرتا برلین ۳ - هامبورگ صفر

برلینی‌ها این بار بهتر از دوره‌های پیشین ظاهر شده‌اند. پیروزی بازیکنان هرتا بر هامبورگ با نتیجه ۳ بر صفر حاکی از همین حضور موفق است.

نیمه نخست دیدار دو تيم با نتیجه یک بر صفر به سود برلینی‌ها به پایان رسید. در دقیقه ۱۷ کالو، مهاجم تیم برلین موفق شد دروازه هامبورگ را بگشاید. در نیمه دوم با دو گل پیاپی در دقایق ۷۷ و ۷۹ نتیجه کار به ۳ بر صفر به سود میزبان تغییر کرد.
هامبورگ در این دیدار بسیار ضعیف ظاهر شد و تنها ۳ بار موفق شد توپی را روانه دروازه هرتا بکند.

• هوفن‌هايم ۲ - اشتوتگارت ۲

در دیدار دیگر هفته هشتم بوندس‌لیگا دو تیم هوفن‌هایم و اشتوتگارت به مصاف هم رفتند. هوفن‌هایم نیمه نخست را با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برد. فولاند در دقیقه ۳۳ با به ثمر رساندن ضربه پنالتی باعث پیشی گرفتن هوفن‌هایم بر حریف شد. تلاش‌های اشتوتگارت در این نیمه برای تغییر نتیجه بازی حاصلی نداشت.

تماشاگران در نیمه دوم دیدار هوفن‌هایم و اشتوتگارت شاهد سه گل بودند. نخست کلیمنت موفق شد با ضربه سر نتیجه را به یک بر یک تغییر دهد. فولاند اما در دقیقه ۷۷ برای هوفن‌هایم گل‌زنی کرد و نتیجه بازی تا واپسین لحظات ۲ بر ۱ به سود هوفن‌هایم بود. در دقیقه ۹۰ ضربه سر ورنر نتیجه را بار دیگر مساوی کرد.

حال اشتوتگارت با ۴ امتیاز از مجموع ۸ بازی در رده آخر جدول قرار دارد و هوفن‌هایم با دو امتیاز بیشتر در رده ۱۵ جدول.

• اینگولشتادت ۲ - فرانکفورت صفر

در واپسین دیدار روز شنبه تیم تازه صعود کرده اینگولشتادت موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر تیم فرانکفورت را از سر راه خود بردارد.

نیمه نخست این دیدار بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. در نیمه دوم اما میزبان موفق شد در دقایق ۷۸ و ۸۴ با دو گل گروس و لکس نتیجه را به دو بر صفر به سود خود تغییر دهد.

اینگولشتادت در مجموع ۸ بازی تنها ۶ گل به ثمر رسانده و تنها ۶ گل دریافت کرده است. از نظر تعداد گل‌های زده، این تیم در رده آخر قرار دارد، اما از منظر امتیازهای کسب کرده، با ۱۴ امتیاز در رده پنجم جدول ایستاده است. فرانکفورت هم با اين شکست با ۹ امتیاز به رده ۱۲ جدول سقوط کرده است.

• شالكه صفر - كلن ۳

روز یکشنبه (12 مهر)، هفته هشتم بوندس‌لیگا با دیدار دو تیم شالکه و کلن ادامه ‌یافت. شالکه که با ۱۶ امتیاز از مجموع ۷ بازی در رده سوم جدول قرار داشت، برای تثبیت خود در جدول به سه امتیاز این بازي احتیاج داشت و کلن نیز برای حفظ خود در میانه‌ جدول. اين ديدار در نهايت با سه گل به سود كلن ميهمان به اتمام رسيد. كلن با اين برد نوار پيروزي‌هاي شالكه را پاره كرد. تیم کلن حالا ۱۴ امتیاز از مجموع هشت بازی اندوخته است.

• لورکوزن يك - آگسبورگ يك

در دیگر دیدار هفته هشتم تیم بایر لورکوزن به مصاف آگسبورگ خواهد رفت. آگسبورگ با مجموع ۴ امتیاز از هفت بازی پیشین در رده ماقبل آخر جدول قرار دارد و لورکوزن نیز با ۱۲ امتیاز در رده هشتم جدول.

• بايرين مونيخ ۵ بوروسيا دورتموند يك

تردیدی نیست که حساس‌ترین دیدار هفته هشتم بین دو تیم بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند بود. تیم اول جدول، یعنی بایرن مونیخ تا اينجا كار موفق شده بود در ۷ بازی ۲۳ گل به ثمر برساند و تیم دورتموند، تیم دوم جدول، ۲۱ گل. تیم بایرن تنها ۳ گل دریافت کرده بود و دورتموند ۶ گل. پیروزی بایرن منجر به افزایش فاصله این تیم از سایر حریفان مي‌شد و پیروزی دورتموند می‌توانست فاصله امتیازهای دو تیم را به یک امتیاز کاهش دهد.

در اين ديدار اما بايرن كمترين شانسي براي حريف نگذاشت و دورتموند را با حساب ۵ بر يك مغلوب كرد و به هشتمين برد خود در هشتمين هفته ليگ دست يافت.

تك گل دورتمئند را اوباميانگ در دقيقه 36 روي پاس كاسترو به ثمر رساند و گل‌هاي بايرن را توماس مولر در دقايق 26 و 35، لواندوفسكي در دقايق 46 و 58 و ماريو گوتسه در دقيقه 66 وارد دروازه حريف كردند.

 

کد خبر 309445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha