سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان سازمان هوافضای آلمان، در پی دست‌یابی به فناوری جدیدی هستند تا زمان سفرهای بین قاره‌ای را به طور چشمگیری کاهش دهند

سفر

با فناوري‌هاي كه هم‌اكنون به آن‌ها دسترسي داريم، در سريع‌ترين زمان ممكن و با كوتاه‌ترين مسير انتخابي، سی ساعت طول مي‌كشد تا از اروپا به سيدني سفر كنيم و هم‌چنان اینکه سفر بین قاره آسیا و آمریکا بسیار زمان بر و طولانی است.

اما دانشمندان سازمان هوافضاي آلمان، در پي دست‌يابي به فناوري جديدي هستند تا زمان سفرهاي بين قاره‌اي را به طور چشمگيري كاهش دهند.

آن‌ها مي‌خواهند با طراحي و ساخت يك هواپيماي مافوق صوت به نام «اسپيس‌لاينر»(Space Liner)، بتوانند تنها در يك ساعت و نيم، ده‌ها مسافر را از قاره‌ی اروپا به قاره‌ی استراليا بفرستند.

پيش‌بيني مي‌شود رویای رسیدن به چنين وسيله‌ی شگفت‌انگيزي تا سال ٢٠٥٠ طول بکشد.

اين هواپيماي خوش‌بَر و رو، براي حمل مسافران روي موشك سوار خواهد شد و با اين پرتابگر به ارتفاع هشتاد كيلومتري زمين پرتاب می‌شود تا سرعتش در نقطه‌ی اوج مسير مداري، به يك عدد باورنكردني (یعنی ٢٥ برابر سرعت صوت) برسد.

اسپيس‌لاينر بقيه مسير را با جدا شدن از پرتابگر و به شكل يك هواپيماي معمولي طي خواهد كرد. بدنه‌ی اسپيس‌لاينر داراي دو بخش مجزاست.

پرتابگرِ بدون سرنشين و قسمت سرنشين‌دار كه براي پنجاه مسافر و دو خدمه طراحي شده. اين نوع طراحي، باعث افزايش امنيت سرنشينان می‌شود و در صورت وقوع حادثه، با جدا شدن بخش سرنشين‌دار از جان مسافران محافظت خواهد شد.

منبع:همشهري‌دانستنيها

کد خبر 309589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha