سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

فیلم سینمایی «رستاخیز» که نسخه عربی آن با نام «القربان» در جشنواره بغداد شرکت کرده بود، شامگاه دوشنبه، در مراسم پایانی هفتمین دوره این رویداد بین‌المللی توانست جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کند.

فیلم

به گزارش همشهري، تازه‌ترين تجربه كارگرداني احمدرضا درويش در مراسم افتتاحيه جشنواره بغداد به نمايش درآمد و با شعارهاي «لبيك يا حسين» تماشاگران مورد استقبال قرار گرفت. درويش هم پس از دريافت جايزه خود، آن را به قربانيان فاجعه منا تقديم و براي تمام جهان صلح و فرهنگ آرزو كرد. رستاخيز قرار است با نام القربان در كشورهاي عرب‌زبان و با نام «حسين؛ آنكه گفت نه» در كشورهاي انگليسي‌زبان اكران شود.

اين فيلم پس از درخشش در جشنواره سي‌و‌دوم فجر فقط يك روز در ايران به نمايش عمومي درآمد و پس از آن به محاق توقيف رفت. سخنگوي وزارت ارشاد هم در جلسه اين هفته خود بار ديگر بر لزوم تن‌دادن كارگردان و تهيه‌كننده رستاخيز به برخي اصلاحات براي صدور پروانه نمايش تأكيد كرد. درويش در اين پروژه تاريخي بخشي از قيام عاشورا را به تصوير كشيده و عمده مشكل رستاخيز نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) است.

در هفتمين دوره جشنواره فيلم بغداد، فيلم سينمايي «عاشق‌ها ايستاده مي‌ميرند» به كارگرداني شهرام مسلخي در حالي به نمايندگي از عراق جايزه هيأت داوران را برد كه سال 92 به زبان فارسي در ايران توليد شده است. سروش صحت، لعيا زنگنه و پوريا پورسرخ نقش‌هاي اصلي عاشق‌ها ايستاده مي‌ميرند را ايفا كرده‌اند و داستان درباره تلاش‌هاي يك خبرنگار ايراني براي يافتن سربازي عراقي است كه سال‌ها پيش جان او را در جنگ نجات داده است.

ديگر فيلم ايراني كه در بغداد تحسين شد و مورد توجه قرار گرفت، «ماهي و من» بابك حبيبي‌فر بود كه جايزه اول بخش مسابقه فيلم كوتاه را از آن خود كرد. امسال در بخش مسابقه هفتمين جشنواره فيلم بغداد «تراژدي» آزيتا موگويي هم به نمايندگي از ايران حضور داشت كه راهي به جمع برگزيدگان نهايي نيافت.

کد خبر 309663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha