همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد از راه‌اندازی ۱۰۰۰ رشته محل دکتری طی دو سال گذشته در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد را با ۱۱هزار رشته محل تعطیل شده تحویل گرفتم.

دکتر حمید میرزاده

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر حميد ميرزاده در چهارمین گردهمایی هماهنگی و پایش امور استان‌ها در واحد همدان، گفت: زمانی که عهده‌دار مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی شدم، حدود 11هزار رشته محل تعطیل شده بود اما با پیگیری‌های انجام شده، توانستیم حدود 8 هزار و 79 رشته محل جدید را در کمیته سه نفره به تصویب برسانیم.

میرزاده افزود: به هر واحد دانشگاهی که شرایط راه‌اندازی رشته مانند فضا، استاد و ... را داشته باشد، تا بهمن ماه سال جاری مجوز جذب دانشجو می‌دهیم. از سوی دیگر رشته محل‌های هر واحدی که استانداردهای موجود را رعایت نکند، تعطیل خواهد شد.

  • راه‌اندازي 1000 رشته محل دكتري در دو سال

ميرزاده در جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی نيز از سرعت در تصویب رشته‌های دکتری و کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: در سال 92 که مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را تحویل گرفتم، 392 رشته محل دکتری در این دانشگاه دایر بود؛ در حالی که امروز هزار و 414 رشته محل دکتری داریم. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد کمتر از 3 هزار رشته محل وجود داشت که این رقم به 7هزار و 800 رشته محل رسیده است.

  • دانشگاه آزاد از زیان‌دهی خارج شد

دکتر میرزاده درباره کاهش زیاندهی واحدهاي دانشگاه آزاد نيز اظهار داشت: اگرچه هنوز واحدهای زیان‌ده وجود دارد اما مجموع دانشگاه از زیان‌دهی خارج شده است که این در اقتصاد کشور در شرایط فعلی نیز کم سابقه است.

  • تفويض اختيار به دانشگاه آزاد استان با اجراي طرح تجميع3

رئيس دانشگاه آزاد درباره طرح تجمیع 3 نيز اظهار داشت: طرح تجميع، شامل ادغام واحدها و کاهش نیروی انسانی نیست بلکه هدف از آن سرعت بخشیدن به فرآیندهای دانشگاه است به این طریق که هر معاونت باید موارد اضافی را حذف یا به استان‌ها تفویض اختیار کند.

  • اذعان ميرزاده به زياد بودن بروکراسی در دانشگاه آزاد

رئيس دانشگاه آزاد در هشتمین جلسه هیات امنای استان همدان نيز با بيان اينكه بروكراسي در دانشگاه آزاد زياد است، درباره طرح تجميع3 اظهار داشت: تجمیع فرایندها، کاهش بروکراسی و کاهش فرایندهای آموزشی و کوتاهی پروسه های اداری و مالی، از اهداف طرح تجمیع3 به شمار می‌رود.

  • دانشگاه آزاد 10 سال از سند چشم‌انداز جلوتر است

حميد ميرزاده همچنين در نهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه 56 درصد بار تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: تقریباً 30 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد تا پایان سال 94 دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف هستند و بر اساس سند چشم‌انداز 1404 مقرر شده بود که کشور در پایان سال 1404 به این رقم برسد؛ این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال 94 به این مهم دست می‌یابد.

  • افتتاح موزه مردم‌شناسی در همدان

دکتر میرزاده در جريان سفر به استان همدان، ساختمان آموزشی، ساختمان مرکز آیلتس و موزه مردم‌شناسی آمادای دانشگاه آزاد واحد همدان را افتتاح کرد و کلنگ شهرک علم و فناوری این دانشگاه و کلنگ ساخت شهرک «شفا» دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان را به زمین زد.

  • 90 واحد دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی فعال است

رئيس دانشگاه آزاد همچنين در مراسم سی‌امین سالگرد تاسیس واحد دندانپزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر 90 واحد از 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی فعال است، گفت: 40 درصد بار آموزش پزشکی ایران بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است همچنین 11 بیمارستان فعال در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در حال خدمت‌رسانی به هموطنان است که در آینده 4 بیمارستان دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

* منبع: پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامي

کد خبر 309667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha