علی مولوی: امسال به مناسبت بیست و نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان ایران، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی (۶۶۷۲۷۸۵۵) یک کتاب تازه و پژوهشی را به نام «قصه‌ی سینماجات عهدبوق» منتشر کرد.

قصه‌ی سینمای ایران به روایت تاریخ

اين كتاب روز سه‌شنبه، هفتم مهرماه در اتاق كنفراس تالار شهيد آويني همدان به‌طور رسمي رونمايي شد و در اختيار نوجوانان و ميهمانان حاضر در جشنواره قرار گرفت.

كتاب «قصه‌ي سينماجات عهد بوق» را «سيدعلي كاشفي ‌خوانساري» از روزنامه‌نگاران و نويسندگان قديمي و پركار ادبيات كودك و نوجوان، براساس يادداشت‌هاي قديمي‌اش در مجله‌ي باران (به سردبیری حسن احمدي) نوشته است.

او كه پيش از اين كتابي با عنوان «قصه‌ي روزنامه‌جات عهدبوق» درباره‌ي تاريخ روزنامه‌نگاري در ايران نوشته بود، در اين كتاب هم با همان لحن نوجوانانه و طنز، تاريخ سينماي ايران را از آغاز اختراع سينما تا پيروزي انقلاب اسلامي ايران روايت مي‌كند.

اگر دوست داريد بدانيد سينما از چه سالي و چه‌طور وارد ايران شد، اولين فيلم سينماي ايران در چه سالي ساخته شد، اولین ستاره‌ي سینمای ایران كه بود، اولين سالن سينماي ايران كي و در كجا افتتاح شد، اولین فیلم کودک و نوجوان چه زمانی اکران شد، اولین جشنواره‌ي فیلم‌های کودکان و نوجوانان چه زماني برگزار شد و يا با ستاره‌ها و فيلم‌سازهاي تاريخ سينماي ايران آشنا شويد، اين كتاب مي‌تواند اطلاعات خوبي به شما بدهد. براي همين آپاراتچی به نوجوان‌هایی که به فیلم‌سازی و تاريخ سينماي ايران علاقه دارند، پیشنهاد می‌کند این كتاب را که حجم خیلی زیادی هم ندارد، بخوانند.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى‌ شماره‌ى ۸۰۶

کد خبر 309794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha