مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

مصلی و مسجد جامع حضرت ولی‌عصر(عج) با حضور شهردار تهران و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در شهر ورزقان افتتاح شد.

شوراي اسلامي شهر تهران در سال91پس از زلزله شهرستان‌هاي اهر و هريس، مبلغ 4ميليارد تومان براي كمك و بازسازي مناطق زلزله‌زده اختصاص داد كه افتتاح اين مصلي و مسجد تحقق بخشي از كمك‌هاي مديريت شهري تهران به شهر زلزله‌زده ورزقان است. محمدباقر قاليباف شهردار تهران در مراسم افتتاح مصلي و مسجد جامع حضرت ولي‌عصر با اشاره به اينكه مسجد احداث شده ولي‌عصر‌هديه تهراني‌ها به مردم ورزقان است، گفت: مساجد محل اميد و نشاط مردم هستند و تفكر مسجدي باعث تقويت روحيه ما و هدايت ما در صراط مستقيم است بنابراين خيلي از امورات دنيوي و اخروي مردم را بايد با تفكر مسجدي اداره كنيم درحالي‌كه ما از اين مهم مقداري فاصله گرفته‌ايم.

از نظر قاليباف درست است كه يكي از مهم‌ترين كارهايي كه در مسجد انجام مي‌شود برگزاري نماز است اما اينكه در يك مسجد فقط نماز بخوانيم، انصاف نيست. مثلا در زمان دفاع‌مقدس رزمندگان درهمين مساجد تربيت شده و به جبهه‌ها اعزام شدند بنابراين در شرايط امروز جامعه، مساجد در مقابل تهاجم فرهنگي و گره‌گشايي از كار مردم مي‌توانند پيشگام باشند. وي با اشاره به اينكه در دهه70بعضي از مديران شهرها روز جمعه در مساجد حضور پيدا مي‌كردند و به دور از همه تشريفات با مردم ملاقات كرده و به امورات آنها رسيدگي مي‌كردند، گفت: مصلي و مسجد جامع حضرت ولي‌عصر(عج) ورزقان بايد بتواند اميد و توكل را به همه شهر و روستاهاي اطراف منتقل كند و روحيه مشاركت و نشاط كاري را در مردم افزايش دهد تا بسياري از مشكلات را خودشان با هم حل كنند.

قاليباف مهم‌ترين مشكل جامعه امروز ما را مسائل اقتصادي عنوان كرد و گفت: هر كسي دلداده نظام، انقلاب، ولايت و شهداست بايد با روحيه جهادي به هر شكل ممكن و در هر زمان و مكان خدمت به اين مردم را شروع كند زيرا تعلل نكردن و مسئوليت‌پذيري بخشي از روحيه جهادي است و توليد شده فرهنگ انقلاب اسلامي است. بنابراين گزارش، قاليباف با اشاره به حادثه تلخ زلزله 3 سال گذشته ورزقان گفت:

بدون‌شك در ساخت اين مسجد كار با نگاه سود و منفعت اقتصادي از سوي پيمانكار دنبال نشد و انگيزه اصلي خدمت به مردم بود. شهردار تهران همچنين سفر مقام معظم رهبري به ورزقان و دلجويي از حادثه‌ديدگان را باعث چند برابر شدن انگيزه خدمات‌رساني به حادثه‌ديدگان زلزله اعلام كرد به‌نحوي كه همه ازجمله مردم شهر تهران و مديريت شهري ازجمله شوراي شهر و شهرداري تهران پاي كار آمدند. در جريان آيين افتتاحيه مسجد و مصلاي شهر ورزقان نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز، شهردار و فرماندار ورزقان، نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي، معاون استاندار آذربايجان شرقي و جمعي از مسئولان نظامي و انتظامي نيز حضور داشتند و نشان شهروندي شهر ورزقان را به پاس تقدير و تشكر به محمدباقر قاليباف اهدا كردند.

کد خبر 309802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha